• Em me

December bebis 2013

Ja, jag har sagt ifrån. Gjorde det igår. Kändes som att förstöra kvällen men efter en kommentar jag är så van att få " tro inte på allt" var jag tvungen att säga ifrån, för det gör jag inte, läser bara på livsmedelsverket och 1177. Får ofta den kommentaren och blir så arg, jag vet väll vad jag gör, och om jag läst det nån annanstans så skadar det väll inte dem om jag avstår nått.. Efter 2,5 års försök och tre mf har man rätt att vara lite nojig.. Förlåt att jag inte kommenterar så mycket om vad ni skriver nu, har mycket omkring mig. Tack för ert stöd iaf!

• Em me

FrökenÖ: jag ligger med lite över sf måttet och väntar med en kille;)

• Em me

Nu har vi fått se vår prins igen:) han är 4%större än medel men de är inget konstigt;) alla kan inte va medel^^ upskattad vikt blev iaf 1600 något har jag för mig han sa.. Men allt var bra med honom !:) alla värden var toppen och i morgon är det bara 70 dagar kvar:o :D

• Em me
    MissKaos skrev 2013-09-23 10:34:12 följande:

BM idag kl 13:30. Återstår att se vad hon säger. Kännerm ig lite besviken om jag inte får avsluta på jobbet. Pratat med min chef och det verkar ändå ok att jag skulle plocka ut all min komp/flex tills jag går hem. Dvs nästan 30h.. Jag är nu sjuk tom onsdag. jobb to+fre denna veckan. Jobb nästa vecka + må veckan därpå. Sen *poff* Jag skulle då tänka mig ta bort långdagarna på måndagar och jobba 7-14. Ta ledigt onsdagen samt korta av ngn mer dag. MEN jag måste ju ta mig dit! Antingen spårvagn = gå till vagnen tar 10min sen åka vagn 30min, gå ca 15min. Får lite s-dr av att åka vagn.. Eller cykla 45 min Enkel väg. Bil är kört. 12kr/h för parkering PLUS trängselavgift som jag tror blir på minst 35kr/dag.. Det går ju inte! En dag kan man ju göra det men 8dgr. Betala nästan 800 kr för att åka fram och tillbaka?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Lycka till hos bm, eller vad man säger:)

Men fy va dyrt för dig att ta dig till jobbet!! Menar du att du måste betala parkering trotts att du är anställd? Förstår att du har lite krångel med att ta dig till jobbet.. Att cykla höggravid nu när det är så kallt och så långt är ju inge vidare heller..
  • Em me

Nov13, du verkar ha en lika kass bm som jag! Om inte sämre.. Men då min fick mig att må dåligt hittade jag en sida där man kunde räkna ut hur mycket man skulle gå upp genom att skriva in längd och mm och enligt den skulle jag gå upp 16. De lugnade mig.. Jag är 170 och vägde 50 från början och har egentligen inget emot att öka lite (om ingen påpekar det) får försöka tänka att när han kommer ut får jag försöka omvandla fettet till muskler;) jag är inte träningstypen heller så tror faktist det är lite muskler med som ökat min vikt då jag ju bär på extra kilon dagligen. Jag har slutat lyssna på min bm, hon verkar inte kunna sitt jobb , hon är slarvig med prover med osv.. Och då vet hon om mina tidigare upprepade mf och oro för allt, har en läkare med som tur är som jag kan prata med.

• Em me

Förstaföderskor, träffar ni era barnmorskor varannan vecka nu i slutet som de står att man ska? Hur många gånger har ni lämnat urin och blodprov? Vad gör ni på mötena?

Fått en känsla av att min bm slarvar

Massa..

• Em me
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-28 20:08:28 följande:

Em me - jag ska börja gå varannan vecka from v 32 tror jag att det var! Lämnar urinprov och blodprov varje gång samt lyssnar nu på bebisens hjärta! Annars så är de inte så mkt mer. Å möter magen såklart!

Hm, jag går in i v 32 på onsdag och har möte varannan efter v 35. Lämnade bara urinprov första mötet och blod har jag lämnat två gånger och de ska jag inte göra mer enligt bm. :s känns så slarvigt.. Lyssnar typ bara på bebisens hjärta och kollar sf måttet, jag brukar ha någon fråga men hon vet sällan svaren..
  • Em me
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-28 20:41:02 följande:

Em me - va konstigt att de har så olika. Tycker att de borde vara lika i alla län faktiskt!

Ja, de tycker jag med!
  • Em me
    Tuttiluttan skrev 2013-09-28 22:01:08 följande:
    Hur har ni de med glukosbelastningen? Är de ngt som ni gör på rutin? För de är tydligen inte heller vanligt. Här där jag bor blir alla kallade till glukosbelastning oavsett vilken graviditet de är. Men om jag förstått de rätt så gör de långt ifrån alla län, utan de gör de bara om sockervärdena är höga.
    Här är de inte rutin.. Min bm har inte heller nämt något om det mer än frågor vid inskrivning om sjukdomar i släkten osv.. Nu vet ju inte jag hur det kollas så om de gör det via blodprov har jag lite fobi för det och håller mina tankar lite i en annan värld då det görs;)
Svar på tråden December bebis 2013