• pyysen

December bebis 2013

Repan skrev 2013-08-08 10:47:45 följande:
    Ester, Rut, Siri, Ingrid, Alma, Selma, Vera, Viola, Hilda, Ida, Diana, Cecilia, Rebecka, Marianne...
    Tack så mycket! skrev upp några på listan Skrattande
  • pyysen
    cupcakekiller skrev 2013-08-08 12:13:14 följande:
    pyysen: Svea? Det ska våran dotter heta i mellannamn :)

Luna Svea Maria blir det här. 
    Njaa... Svea är inte nån favorit däremot så har jag Luna på min lista redan Skrattande
  • pyysen
    IdaJ skrev 2013-09-16 12:14:07 följande:
    Måste bara fråga. När jag är ute och går med hunden så brukar det börja göra så jäkla ont i sidan av magen, lite som kramp typ. Så känns det bättre så fort jag stannar, men börjar jag gå igen så börjar det igen. Sen ibland släpper det även när jag går, men kommer ofta tillbaka efter ett litet tag. Vad skulle det kunna vara?? :S har haft så ett tag nu, inte alltid det kommer men väldigt ofta.
    Har precis samma symtom. För mig hjälper det att gå lite långsammare redan från första början. Då kan det hållas borta hela promenaden men om jag börjar för snabbt så kommer det efter en stund och slutar när jag stannar. Vad jag har förstått så är det inget som är farligt. Man skall bara stanna så det får gå över och sen gå lite långsammare.
  • pyysen

FiaFunderar: Kul att du tog upp det med SF måtten för jag var på kontroll idag och jag har SF mått 29cm (är i v.34) . Ligger strax under medelkurvan men är ändå nervös av att det var så litet.

• pyysen

Jag drömde nått väldigt konstigt en natt. Jag drömde att vi var på ultraljud jag och min sambo. Men när vi fick se bilden av lilla tösen så var det ett helt vanligt foto med en ca. 20-årig pojke/man på. Han var skäggig och så helt ovårdad ut :D vilken shock vi fick när vi fick fotot i handen. Usch dåå... Lite sötare drömmar tack! :D

• pyysen

Irlais: Stort grattis till er :) vilken bra förlossning du fick ha. :) ååh... Man blir så bebissjuk nu ;) Längtan är stor!

• pyysen

En (kanske dum) fråga här nu men.... Jag är förstföderska så allt detta är nytt för mig. Men jag var på en inreundersökning idag och bm sa att livmodertappen är 1cm och mjuk men att jag inte har öppnats nått. Så nu undrar jag... När börjar man öppna sig? Är det först när livmodertappen är helt utplånad? Eller är det normalt nu som det var för mig? Är i v.36+4 idag btw.

• pyysen

Grattis till er alla som har fått era guldklimpar :) Här ser jag inga vidare tecken på förlossning... Sammandragningar har jag varje dag men inga som är regelbundna eller tillräckligt kraftiga. Önskar varje gång jag besöker toan att slemproppen skall visa sig men inte det heller. Känns som att hon kommer stanna länge ennu. Men jag har ju bf först den 15:e december så en stund ennu... Men jag längtar SÅ MYCKET efter henne!! :)

• pyysen

Nu helt plötsligt fick jag JÄTTE dålig (lös) mage. Mådde lite illa innan och har sprungit på toan flera gånger idag för att utföra nr.2. Stämmer det att förlossningen kan ha startat då (läste nånstans om det)? nån som har nån erfarenhet av det i tidigare graviditeter? Det är nämnligen den första för min del så :) hur fort kan en förlossning komma isåfall efter det? Undrar om jag skall säga till Sambon att ta egen bil ikväll till jobbet, han har nattskift.  De är några stycken som brukar samköra tillsammans annars.

Svar på tråden December bebis 2013