• pyysen

December bebis 2013

Lina1990: jag har nog varit oftare än vanligt på toabesök de här senaste dagarna men idag var det så (ursäkta för äckelvarning) att jag börja må illa och fick springa till toan. Hoppas det är nånting på G för dig då också om det stämmer att en förlossning kan starta på det viset. ;)

• pyysen

Nån annan som är urdålig på att vänta? Jag är kass på att vänta på nått gott...går runt här hemma nu som en galen höna. Jag vill ha Lillen här NU!! Har inte ens kommit till bf dagen (15:e) och jag vet inte vad jag skall göra nu. Känns som jag gjort allt som finns att göra i denna värld. Jag har ju varit ledig sen jag plussade i våras och nu är mina ideer slut. "Tvingade" sambon till grannstaden idag bara för att ha nått att göra. Vi behövde absolut ingenting men körde endå en 40min bilresa bara för att jag inte orkar sitta hemma nåmer. Tror jag börjar bli galen! :D ursäkta för klagandet... Vet int vart jag vill komma med detta men måste skriva av mig lite. Snälla bebis kom NU!! :D

• pyysen

FörstaFörsökaren26: jag var hos BM idag och fick ny tid till den 10:e och jag hoppas på att inte hinna gå på den kontrollen heller :D hahaa... Jag skulle definitivt försöka tänka att jag kommer gå över tiden men jag blir bara mera rastlös då ;)

• pyysen
    Tuttiluttan skrev 2013-12-05 12:12:40 följande:
    Det är samma för mig!
    Jag har ett sf mått på 34 o går in i v39 imorgon. Bm tror på en liten bebis, ca 3000-3200g vid fulltid..
    Även om min flicka är liten får jag inget TUL då hon följer sin kurva...
    Jag ber till gudarna att allt är bra där inne o att det inte är ngt fel som gör att hon är liten..

Jag hoppas våra små små bebisar har de bra där inne och vill komma ut snart
    Cornelia 084 skrev 2013-12-05 11:57:00 följande:
    Var hos BM idag och fick SF-måttet mätt till 33.5 och är i vecka 39 (38+1). Vet att andra fått ett TUL pga lågt mått men min BM är inte alla oroad och uppskattar bebis vikt till 3500 g fullgången tid. Hon menar på att det är för att jag är så lång (179 cm) som bebis har "mer plats" eller nåt. Men med sonen låg SF-måttet strax över kurvan, nu ligger den under och har gjort sen vecka 30.. Dock följer det "sin egen kurva". Bör jag vara orolig?
    Jag vet inte om jag har rätt nu men jag tror inte att ett litet SF mått alltid betyder Litet barn.
    Jag var på TUL i v.37 där dom mätte henne till 3100g (fullgången3800g) Men fast hon är "normal" stor så har jag ett SF mått på 35cm i v.39. Vilket inte är nått stort mått heller. Åt mig sa Bm att allt är okej så länge den följer en jämn kurva. Glad
  • pyysen

Grattis till alla bebisar som har kommit!!! :) Här har det inte kommit nån bebis ännu heller :( v39+0 idag och har fått en ny sorts smärta mellan benen. Det är liksom smärta i skellettet. Är det de som kallas foglossning? Har inte haft foglossning nånsin så vet inte var det skall göra ont. Men jag har också börjat bli öm i hela nedre regionen (ryggen, magen, underlivet) vet inte om det är normalt eller om man skulle behöva få kollat upp det. Har inte sett nån slempropp ännu heller så här går vi väl över BF tiden. Men sammandragningar och förvärkar har jag varje dag men inte nå regelbundna sådana. Längtar så tills Lillen kommer!! :)

• pyysen

Repan: jag skall googla det. Jag tänkte först på fogen som är där framme men då smärtan är typ längre ner/bak. Men ändå inte så långt bak som till svanskotan. Det är svårt att förklara men det tar liksom sjukt att stå upp och gå men inte att sitta. Men jag skall googla lite å se vad jag hittar ;)

• pyysen

Greywolf: nej den smärtan har jag haft några veckor redan så den känner jag igen. Men denhär "konstiga" smärtan kom pang boom på en gång i förrgår. :) men jag läste lite om bäckensmärta och det kan nog vara bara det ;)

• pyysen

MissKaos: varmrökt lax har jag ätit massvis med gånger under graviditeten. Den går bra bara den är rökt samma dag som den äts. Kallrökt och gravad fisk skall vara fryst innan som eyeonly skrev :)

• pyysen

MissKaos: jag joinar dig i gruppen... Känns ingenstans att förlossning skulle vara påväg. Bf på söndag så jag har ju inte gått över ännu. Plus att jag är förstföderska så jag lär väl gå över. :( hoppades på idag när det är 11.12.13 datumet ;) men..... Känns inte så. :(

• pyysen

Stort Grattis till er alla som fått era smågryn :) Då var min BF dag här... men inga känningar på att bebisen vill ut. Försökte med allt igår som skulle sätta igång. Var och gå på julmarknad, bada bastu och körde en färdknäppare men ingenting händer :( får se om hon vill komma ut på min systers eller mammas födelsedag nu då. De fyller år den 17:e och 19:e så en till födelsedag ryms väl in denna vecka ;) Lycka till alla ni som inte fått nån bebis ännu. Snart kommer dom nog skall vi se ! :)

• pyysen

FörstaFörsökaren26: oj har du också bf idag? :) vad roligt! Ja dom får gärna komma med detsamma om jag får bestämma ;) jag brukar ha på kvällarna ganska kraftiga sammandragningar å tryck nedåt men inga som är regelbundna. Har även jätte sjukt i bäckenbenet men allt detta har jag haft i flera dagar nu så lill tösen värkar inte börja vilja komma ut av bara dem. :( önskar så att hon skulle komma innan jul så vi kan julmysa hemma på julafton och inte behöva ligga inne på bb då. Men det får tiden visa. Hur mår du annars då? :)

• pyysen

BF+4 idag och ingen bebis ännu :( jag väntar ihjäl mig snart ;) hade hoppats att vi inte behövde ligga inne på julaftonen men det kan fort hända det nu. Skall på överburenhetskontroll den 23:e och är det nått avvikande då så sätter dom igång mig vilket leder till att lillan har med stor risk sin födelsedag mitt på julafton. Det jag hellst ville undvika. Men om babyn mår bra så får jag gå nästa veckan ut då ännu så vi skall hoppas grynet mår toppen i magen. :) Men stort grattis till alla ni som fått era guldklimpar :) jag är inte alls aaavis ;D

• pyysen

Jag är också kvar här :/ bf+5 idag och längtan efter henne är STOR!! :)

• pyysen

Då hade man gått över med 7 dagar då ! :( vänta, väntar och väntar.... Igår hade jag väldigt kraftiga förvärkar men de avtog när jag skulle börja sova. Vilken lurare jag har i magen. Imorgon skall jag på kontroll kl. 8. Jag är lite tudelad där om jag vill att di sätter igång mig eller inte. Vill inte föda ut nån gigantisk baby (beräknat att väga 3800g på bf) men vill också hellst undvika att hon kommer precis på julafton. Nå det får morgondagen visa.

• pyysen

Bf +8 idag och skulle bara in på en kontroll kl. 8 imorse men hit lämnade vi. "Lilla" babyn uppskattas att väga 4200g och jag har inte börjat öppna mig nå. Så nu har jag svald min första del av cytotec tabletten för att jag skall börja mogna där nere. Sammandragningarna är mycket kraftigare och kommer tätare nu. Hoppas inte det tar flera dagar detta nu. Om inte förlossningen startar idag el. Inatt så får jag åka hem en sväng imorgon om jag vill för att fira julen med familjen. Är rätt så nervös nu att jag skall måste trycka ut en stor bebis. Har varit cool lugn hela graviditeten men nu brakade all nervositet ut. Men inte är jag ju den första med stor baby. ;)

• pyysen

Förstaförsökaren26: Här i Finland skall man alltid på en kontroll när man har gått över 10 dagar. Men det är ju mitt på juldagen så därför ville dom att jag kom in redan idag. De skulle ha skickat hem mig om det inte var för att jag var så omogen och lillan var så stor.

• pyysen

Med endast 28 min kvar av julafton så anlände våran Lilla Elsa (så att det fanns en till Elsa här oxå) :) blev igångsatt på måndagsmorgonen för att mogna min då helt stängda livmodertapp. Julaftonsmorgon var jag öppen 4cm och kl. 22:30 10cm och ingen kant. Krystade i 1h. (Förstföderska) då ville dom ta hjälp av sugklockan men då tänkte jag "nej fy tusan skall ingen klocka tas i bruk här" krystade en gång till då läkaren stod i dörröppnigen och då kom Elsa. Våran vackra Elsa! Den bästa "julklappen" nånsin. Sambon som har sjukhusfobi klarade allt strålande. Mycket stolt över honom.

• pyysen

Första natten hemma med lilla Elsa har gått och jag är kär ♡ Hon är ju så snäll och ljuvlig. Hon äter med ca. 2-3h imellan och mjölken finns det gott om. :) Min lilla räka sover mest hela tiden så jag är helt utvilad nu. Det är så skönt!

• pyysen

1,5 vecka har gått sen Elsa kom och idag vågade jag stiga på vågen. Har alltid haft svårt att gå ner i vikt så jag trodde aldrig jag skulle bli av med graviditetskilorna. Men när jag började känna mig "jätte smal" igen och mina gamla byxor gick på så vågade jag väga mig 😊och se där 1kg kvar till så är jag på min startvikt när jag plussade 😃vilken lättnad 😌

Svar på tråden December bebis 2013