• corky

December bebis 2013

Hämtade hem vår nya barnvagn igår. Helt surrealistiskt att det kommer ligga en bebis där snart! Jag går och känner lite på den i mellanåt, haha. Å vad jag längtar!

• corky

Usch, jag åker också berg och dalbana i humöret. Gråter väldigt ofta, kanske mer under första halvan av graviditeten, nu blir jag ofta arg. Tålamodet är som bortblåst och psykbryt som Plopps beskrev kommer nästan dagligen!

• corky

Grattis till bebis!! Tänk att vi är där nu när de faktiskt börjar komma!! Härligt!

• corky

Nyss hemkommen från bm. Har troligen åkt på havandeskapsförgiftning. Ska tillbaka i morgon för dubbelkoll. Känner mig både ledsen och orolig och bara gråter. Känns som allt är mitt fel. Skulle det inte räcka med gravdiabetes?! Usch vill bara lägga mig ner och gråta hela dan...

• corky

Har de senaste två veckorna sprungit på täta kontroller hos bm, lämnat urin och kollat bltr. Urinet har varit bra alla gånger utom första, så det verkar ok, men bltr bara stiger :/
     Var på kontroll på specmödrarvården igår och de kollade bebisen så den mådde bra, och det gjorde den. Rätt stor då, 4 kilo nu och 19 dagar kvar till bf. Men läkaren tyckte det var helt ok.
    Jag fick medicin för bltr och ska tillbaka dit i morgon, och har det inte blivit bättre blir jag inlagd i morgon och de kommer överväga att sätta igång mig.

• corky
    sarak skrev 2013-11-27 15:41:52 följande:

Kl 22.24 igår kom vår älskade rasmus. Lång jobbig förlossning men en alldeles underbar bebis. Fick nog igen för en enkel graviditet. 3215 gram och 49 cm. Äter och sover och verkar nöjd, så fin så det är inte klokt. Jag är helt slut, är kvar på förlossningen då det är fullt på bb. Uppdaterar mer när vi fått komma till bb och jag får slå på mobilen. Utlovar även bild på underverket.

Stort grattis!!
  • corky

Börjar känna mig desperat. Vill att bebisen ska komma nu. På ul i tisdags uppskattades vikten till 4 kilo. Jag har 17 dagar kvar till bf och känner att 4 kilo räcker gott och väl! Hur mycket mer kan han öka i vikt på 2,5 vecka?

• corky
    Nov13 skrev 2013-11-29 09:59:53 följande:

Jag klarade det!!!!
    Igår 20.01 föddes vår Alvar, 4050g och 52cm efter en förlossning på 7,5h från att dom tog vattnet.

Trodde jag aldrig då snitt vad det enda alternativet från start.

Stort grattis!!
  • corky

Vikten på bebisen uppskattades till 4 kilo nu (37+0). På ett ungefär då,tyckte läkaren som kom fram till det genom att mäta. Jag blev förstås orolig men läkaren tyckte att det inte var nån fara.
    Men nu är det ju inte hon som ska ut med den berömda hörnsoffan,utan jag, och jag känner mig skitskraj.
    Går bebisen upp 200-300 i veckan betyder det att den kommer väga över 4,5 kilo, och går jag över tiden...äh fy fan jag vill inte ens tänka på det.
    Ska träffa min bm på måndag och fråga henne hur de resonerar om man passerar bf.

Svar på tråden December bebis 2013