-
Jag flaskmatar helt också. Fick aldrig igång amningen. Tyckte det var sjukt jobbigt i början och kände mig frustrerad och lite värdelös på ett vis. Kunde ju inte hjälpa det, men ursäktar mig fortfarande när folk frågar och känner att jag måste förklara varför jag inte ammar. Även om inte folk lägger någon värdering i om man ammar eller inte så verkar det vara en viktig fråga på nåt vis, för den kommer alltid efter en stund. Äh jag vet inte, jag kan inte låta bli att ta alla frågor så personligt. Hur länge kan jag skylla alla känslor på hormoner?? :) hur som helst, flaskmatning funkar hur bra som helst! Killen växer och mår bra! Huvudsaken! :)Crissie skrev 2014-02-06 20:30:00 följande:Lite skönt att läsa att det finns fler som flaskmatar på heltid, det gör jag med av olika anledningar. Ibland känner man sig lite ensam om det för amning är en stor grej i början. Min dotter mår oxå toppen och älskar sin vällingflaska!
-
Utvilad!! Somna 22, lillen vaknade 03 då mannen gav flaska. Vaknade sen 07! Dagar efter sånna nätter är ren och skär lycka!
-
Här har vi också fått galen dygnsrytm. Alfred vaknar varannan eller varje timme under natten och gnäller och knölar. Småäter eller ska inget alls ha. Hoppas innerligt att det är ett språng som visar sig på det här viset. Jag blir galen av att inte få mer sammanhängande sömn.
-
Här har första tanden tittat upp! Tonvis med dregel och knöliga nätter. Lite gnäll på dagarna,men hade förväntat mig mycket mer. Fick höra att "när tänderna kommer tidigt,så kommer det snart syskon"... :)
-
Jag har bytt till sittdelen. Min grabb gapskrek helt hysteriskt i liggdelen, så jag bytte. Nu får han sitta upp tills han somnar, vilket brukar ske efter 5 minuter, sen lägger jag omkull honom och då ligger han ju lika bra som i liggdelen. Jag tänker att det är så korta stunder han sitter att det är ok.Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-25 17:44:32 följande:
Jag beställde en bumbo till min lilla idag :) hur har ni det i era vagnar? Min tjej har de senare dagarna inte somnar på promenaden! Hon vill titta å vara med, kan man byta till sittdel redan eller är hon för liten? Hur tänker ni
-
För oss har appen sound sleepr räddat oss från många timmars gråt! Ljudet från "Market" är som ett riktigt sömnmedel, det brukar ta max 5 minuter innan han somnar!
-
Ni som ger smakportioner, hur många gånger om dan ger ni?
-
Ok,tack för svar. Jag har gett lite gröt på mornarna nu en vecka. Han gillar det och magen funkar fint!
-
Värt att prova kanske!MissKaos skrev 2014-03-31 19:14:04 följande:
Då hade jag gett på kvällen istället...
..mer sömn nattetid förhoppningsvis. .
Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft -
Värsta natten hittills! Alfred har vaknat minst en gång i timmen och varit ledsen. Blev lugn direkt jag tig upp honom, men blev ledsen direkt jag skulle lägga bort honom. Provade att han skulle sova brevid mig, det gick en stund sen vakna han och var ledsen. Fick sätta mig upp med honom i famnen och då somnade han. Så där höll natten på! Jag är helt slut! Och undrar förstås vad som händer, hur jag kan hjälpa honom. Det märks att det är nåt som plågar honom, och jag vet inte vad jag ska göra..