• Repan

December bebis 2013

Hedgehog skrev 2013-05-22 12:04:31 följande:
    Hej på er! Jag behöver lite pepp. Var på tidigt UL igår. Trodde då jag hade gått 10 fulla veckor. Det gjorde ett ul på magen och konstaterade snabbt att jag inte var så långt gången. Hon menade på att allt ligger långt bakåt på mig, så att hon inte kunde se så bra genom ett vanligt ultraljud. Det hon såg var fostervatten och en liten sak som hon menade kunde vara fostret. Har fått tid till vaginalt ul imorgon och är så nervös. Jag är gärna senare gången, bara jag får se hjärtat picka! Hon trodde jag kunde vara i v.7 någonting. Jag har haft 3 helvetesveckor med illamående och har sedan ett par veckor mycket större bröst, så symptom har jag ju...

Någon som hört om något liknande?

Har läst om ganska många här på FL som haft små foster i början som sedan växt till sig senare och ut kommer helt normala barn! Hoppas att det är samma sak för dig! Varför gjorde dom inte ett VUL?
  • Repan
    corky skrev 2013-05-22 16:31:18 följande:
    Har varit på inskrivning idag. Fick reda på att jag skulle få komma på ul i mitten av juli! Det är ju jättelångt dit!!!
    vilken vecka är du i nu? Man gör väl RUL i v. 18-20 vad jag förstått :) Vi ska på UL den 25 juli, vilket blir om ca 8-9 veckor och då är vi i v. 18 eller 19.
    Hittar ingen vettig app eller tjänst för att se vilken vecka man är i vid ett visst datum. 
  • Repan
    corky skrev 2013-05-22 16:50:35 följande:
    Repan- går in i v 12 i morgon, och kommer vara i v 20 vid ul. Jag vet att det är då man gör rul, men jag är bara ivrig och vill göra det nu! :) Det känns bara så långt bort :)
    Ja, trist då o inte få i v.18 kanske! Å andra sidan är det väl större sannolikhet att se kön då kanske om du är intresserad av det och det råkar synas :) Annars får man väl gå privat om man vill igen...

Jag är lite förvånad över att det ska kosta 60 kronor att få en bild från ultraljudet... 
  • Repan
    Irlais skrev 2013-05-22 16:48:57 följande:
    Den här sidan tycker jag är bra för att kolla det! :)
    www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum 
    Ah, tack! Lite knepigt men fattade tillslut!

Då är jag två dagar från v.20 när vi gör RUL!
    Just nu är jag inte så otålig dock, men vi fick ju göra ett VUL i v.9.

Enda jag kan tänka på nu är att jag ber och hoppas att illamåendet ska gå över och att jag ska sluta spy upp middagen  Kräks 
  • Repan
    Björnmossa skrev 2013-05-24 10:25:51 följande:
    Blir ingen decemberbebis för mig heller. Men nu bådar det gott för er andra för fler missfall borde det inte kunna bli här i tråden . Lycka till alla!
    :( Beklagar.
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-05-26 09:18:00 följande:
    V 13 idag. 12 fulla veckor. Är deprimerad och mår illa ibland. Fryser mindre men får när jag är riktigt trött som frossa obehagligt.
    Grattis! Förbi v. 12 :)
  • Repan
    ikala skrev 2013-06-05 08:20:49 följande:
    Känslig är bara förnamnet, dock var jag nästa ännu känsligare när jag åt pergotime. En gång började jag gråta när en av dom så kallade ätmogna avokado inte var mogen.
    hahaha känner så igen mig! Min fru stängde toalettdörren när jag var där inne o sminkade mig, en dag när jag gick på pergotime - och jag började storböla för att jag kände mig "utanför".

Inte alls lika knäpp på gravidhormonerna ;) 
  • Repan
    Padda01 skrev 2013-06-05 19:01:47 följande:
    Hej på er :)
    Hoppas ni alla mår bra...  Jag är i v 11+6 och mår jättebra...känner mig typ inte gravid!  Jag är beräknad i slutet av december. Det här med att inte känna sig gravid är iofs lite jobbigt. Man blir ju så orolig. Någon som känner igen sig? Jag har mått lite illa stundtals men aldrig kräkts vilket jag gjorde ganska mycket i början förra gången jag var gravid, med sonen snart tre år!
    Jag kan äta det mesta...det kunde jag inte förra gången.
    Jobbigt när man jämför allt med förra graviditeten, känns ngt annorlunda blir man orolig. Min mage har vuxit och jag har nästan svårt att dölja den. Brösten har också vuxit. Har haft lite växtvärk till och från men de senaste veckorna känns typ allt som vanligt! Är jättelycklig över att vara gravid men vill liksom ha ett kvitto på att det verkligen är for real :)
    Har varit på ett inskrivningssamtal, de tog inte ngt gravtest utan litade på det jag tagit hemma. Samma för er? Är det någon som vet när man får lyssna på hjärtljuden?
    Vet ni om det räknas när man går in i v. 12 som missfallsrisken minskar eller när man går in i v. 13? När berättade ni? Jag har berättat för en del men är inte offentlig ännu....
    Ha det fint :)     
    De tog inget test på mig heller utan litade på hemmatesten - de har ju oftast samma typ av test liksom :) Tror det är när man är förbi v. 12 som man säger att 90 % av missfallsrisken är borta i princip.

Jag har berättat för typ alla, dock inte offentligt på facebook och sådär :) 
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-06-05 20:11:27 följande:
    Läkaren idag sa att man inte jan ha fogproblem såhär tidigt. Han sa även att det kommer bli värre och skrev ut citodon. Gah
    Hen är dum i huvudet. Jag är i vecka 12 nu och har haft problem i ca 3 veckor.

Det är också vetenskapligt bevisat att man kan se förändringar i fogarna från v. 8.

Idiot.

*nackskott* 
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-06-06 20:58:53 följande:
    Fanfanfan vad ont. Jag är mkt sämre. Vhur tar jag mig till jobbet om det blir värre? Klarar inte gp till spårvagnshpl. Man får inte köra bil på opiater. Cykla verkar med småfarligt och troligen smärtsamt.
    Sen sks man jobba när man väl är där. Hoppas det blir bättre igen.
    Cykla ska fungera bättre än att gå för många vid foglossning, bl.a. för min vän som födde nu för några dagar sedan. Hon kunde inte gå till hpl, men hon kunde cykla till jobbet.

Jag har också foglossning som satan, men kan än så länge långsamt ta mig till hållplatsen osv. :/ 
Svar på tråden December bebis 2013