December bebis 2013
Låter jobbigt Repan. Vad är anledningen till att ni börjat natta honom i egen säng? Tror inte det är något konstigt som han gör, skulle jag lägga ner Rasmus ensam i sin säng skulle han bli galen
Rasmus har sista veckan sovit delvis i sin säng för första gången. Den har stått oanvänd i 3,5 månad. Han är kvällstrött just nu, somnar på min säng någon gång mellan 18-20 med amning. När jag går och lägger mig lyfter jag över honom till hans säng, då sover han tungt som tusan. Sover i sin säng till c:a 02, ammar. Ibland lyfter jag tillbaka honom efter det men oftast somnar jag så sover han i min säng. Klockan 04 är det morgon tycker Rasmus. Då vill jag slänga honom på tippen. Ibland kan han ligga och småslumra till 06, rör sig mycket och knorrar men ändå inte helt vaken. Ibland är han klarvaken. Vi brukar i varje fall försöka ligga kvar i sängen till 06.
Det är inte dramatiskt så att han skriker, inte mer än när vi lägger honom i vår säng. Han kommer inte över sömntröskeln ibland o då skriker han. Annars är det ju sånatt av dessa 2 timmar kan 30 minuyer vara i min famn då jag sjunger för honom.
Skrattar lite åt rådet att försöka se bortom mig själv o förstå bebisen - hehe! Som om jag skulle glömt att testa det? ;) ibland blir man frustrerad ändå. Det mest frustrerande är ju att han är så så trött. Han går feån pigg till övertrött direkt liksom. Svårt o fånga bara trött-stadiet.
Jag har likt moruri inget dåligt samvete över vad jag tänker utan jag kan skratta åt det. Tippen, sopen, toan! ;)