• Inelg

December bebis 2013

Fröken Ö: jag har med bakåtlutad livmoder. Jag känner av vid sex då och då att det kan göra ont.
    Vi gjorde tidigt VUL och det va svårt att se och höra hjärtljud tyckte läkaren.
    Blev flyttad 2 v tillbaka men som sagt det va svårt att se.

• Inelg

Plopps: uppdatering på frossan !
    Jag va till läkaren och de vill ta prover för att utesluta infektion. Nu fick jag äntligen en temp tagen som var 39. Så någon infektion har jag. Jag väntar på provsvar nu! Vårdcentralen och BM tyckte jag skulle åka in akut för barnets skull så här sitter jag på akuten med hög feber och flåsig som få ..

• Inelg

Uppdatering: inget krångel.. En virusinfektion har jag med oklart fokus.. Bara hem och vila. Så inget allvarligt iaf. Skönt!!!!!! Mår piss men nu ska jag hem och sova...

• Inelg

Plopps: kanske borde du också kolla upp dig? Har du tempat?
    Jag köpte en temp idag för första gången sedan min dotter var liten bebis:) Har gått på känsla ;) Men nu har jag en. Köpte en braun på Apoteket !

• Inelg

Plopps/ va bra att du mår bättre!
    Själv har jag haft en piss natt med frossa feber svettningar byte av lakan illamående .. MYSIGT!!!!!
    Vill bli frisk!

• Inelg

Minny. Välkommen!
    Inte så mkt tillbakaflyttad. Bara nån dag. Oroa dig inte. Själv blev jag två veckor flyttad. Det är värre. Där stämmer ingy

• Inelg

Jag har feber sedan 1 vecka och äter 2 Alvedon var 6;e timme. Enl läkare och BM är det absolut ofarligt och skadar inte fostret alls!
    Febern ska heller inte skada fostret.

• Inelg

Plopps. Menar du att du börjar komma in i den "bättre perioden" nu när du närmar dig v12!? :) jag har också mått bättre med illamåendet sedan 2 dagar tillbaka. :)

• Inelg

Idag vaknar jag utan feber. Skööööönt! Över en vecka med hemsk feber och jag ser ljusningen! Illamåendet är inte så närvarande längre och tröttheten inte heller (har iof varit sjukskriven 1v nu) ..

Kan det vara så att spökveckorna kan komma redan i v 10? Är (9+2) nu

• Inelg
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-12 11:25:43 följande:

spökveckor är de veckor kring v.12 (oftast) och kanske v.14 ca då symptom som illamående och trötthet gått över, man känner alltså inte att man är gravid, magen inte hunnit bli så stor att det syns så jätteväl och man har inte heller börjat känna fosterrörelser ännu.....Man kan alltså ha lite svårt att tro på att man är gravid dessa veckor...
    men kan de börja redan v10?
  • Inelg
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-12 12:04:17 följande:

det kan det garanterat om illamående och trötthet går över då...jag har knappt känt nånting sen v.9...förutom i brösten....om inte min mage hade växt och jag varit på vul så hade jag tvivlat starkt på att jag är gravid....känner verkligen ingenting.
    Sjukt alltså.. att det blir så .. :) Bara pang borta!
    Jag har ont i brösten kvar.. Är inte alls lika trött som innan men som sagt har jag inte heller jobbat denna vecka utan legat i feber..  utvilad kanske.. haha.
  • Inelg
    MariaOchNiklas skrev 2013-05-12 12:25:42 följande:

Ok. Tack för svaret. Än har jah symtom kvar iaf. Har fått rosa/bruna flytningar nu i några dagar. Idag har det inte varit något än iaf. Peppar peppar. ... har sjukskrivit mig veckan som kommer så jag får ta det lugnt. Är i 8+3 idag.
    Har inte du haft flytningar tidigare också?
    Så är det ju för vissa.. Har du sjukskrivit dig för flytningarna?
  • Inelg
    MariaOchNiklas skrev 2013-05-12 12:50:15 följande:

Jo jag hade flytningar när jag plussa. Har nu sjukskrivit mig pga mina flytningar. Även väldigt öm i magen när jag anstränger mig. Kan typ inte lyfta min dotter som väger 10 kg utan att få ont. Så nu gäller det att vila.
    Har du varit hos BM eller läkare och kollat upp och där fått sjukskrivning?
  • Inelg

Hoppas ni mammor mår bra.
    Hur som helst. Idag på ultraljud får vi beskedet att vår bebis inte lever längre, inget hjärta slår och vi står framför ännu ett missfall. Nummer 5 i ordningen för att vara exakt.
    Är knäkt och vet inte i vilken ände jag ska börja. Men vi har fått en tid bokad på Huddinge imorgon för skrapning snart.
    Man undrar vad meningen är med detta. Men någonstans blir man ändå starkare med varje motgång och även om det i mig finns ett stor tomrum så finns fortfarande hoppet kvar. Det sägs att det är det sista som lämnar kroppen.
    Jag är lyckligt lottad att jag har fina vänner och en fin familj som stöttat oss till tusen...och så har jag sambo, min själsfrände vid min sida varje steg jag tar, så "JA" jag kommer snart på fötter igen...
    Lycka till alla. Jag lämnar även denna tråd.

Kramar

Svar på tråden December bebis 2013