Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

moruri skrev 2013-09-04 11:07:37 följande:

Tjejer, brudar, kvinnor! :)
    Hur ser ni det gällande förlossningsbrev? Jag blev totalratad i tråden jag var med i under förra graviditeten angående förlossningsbrev. Själv tycker jag att det är en skitbra grej att ha med sig, man vet ju som sagt aldrig hur intensiv smärtan kommer vara och hur pass man är i stånd att diskutera olika saker på förlossningen.

Jag skrev ett ganska långt brev förra gången och tog upp allt om rädslor, smärtlindring hur en drömförlossning skulle se ut för mig och är väldigt nöjd med hur bm och usk anpassade sig efter mina förväntningar/förhoppningar.

Jag tror verkligen det är bra att skriva ner punkter för att förbereda sig mentalt och jag som jobbat lite inom vården uppskattar verkligen när patienter förklarar hur de vill ha sin omvårdnad eftersom det är så himla individuellt. 

Jag ska skriva ett den här gången! Det ska bland annat stå att jag inte vill ha en ansvarig bm som säger åt mig att "Skärpa mig" och "sluuuta skrik" osv... Kärring!

Efter 30 timmars intensiva värkar vill man inte höra en "surkärring" (som var en yngre utländsk tjej) säga så åt en!
  • FiaFunderar
    moruri skrev 2013-09-04 22:22:50 följande:

Fiafunderar: haha, nej palla hör det?

Spelade det någon roll att hon var utländsk or?

Nepps det spelade ingen roll för mig men hon var inte trevlig så henne vill jag inte ha den här gången!
  • FiaFunderar

Vecka 26 (25+4)

Nu tycker jag faktiskt att magen har stannat lite i storlek :) Skönt!

Hur upplever ni? Står magen still eller växer den mycket nu?

• FiaFunderar
    moruri skrev 2013-09-05 12:53:42 följande:

phpHTOSEf51716.jpg

Nu såg jag bilden men inte förut. Som sagt, skitstörig app!

Overallen var ju sjukt söt!
  • FiaFunderar

Min bebis ligger med huvudet uppåt och rumpan ned.

Vi får se om det blir vändningsförsök med den här ungen också :)

Min första var rörlig fram till förlossning. Men hon kom ut som hon skulle :)

• FiaFunderar
    Irlais skrev 2013-09-05 17:21:19 följande:
    Härligt med alla diskussioner :) jag själv tycker min mage ser stor ut ibland och ganska nätt andra gånger... har inte fått någon kommentar om det varken av främlingar eller folk jag känner (förutom från sambon som oftast tycker jag är enorm men han har ingen koll som vanligt). Däremot är det tydligt att det nu inte går att tro att det är annat än gravidmage, för jag får nyfikna frågor från okända människor. Det är lite konstigt men roligt samtidigt :)

Foto från v. 27+3

Däremot känns det som jag är tillbaka i första trimestern fast jag precis gått in i tredje... illamåendet är tillbaka och jag är helt sjukt trött. Bebisen sparkar som en tok hela tiden känns det som, mysigt men jag blir nästan ännu mer matt av all aktivitet i magen :) hur kan bebisen vara så pigg när jag är så så trött!?

Superfin :) (Karlarna har ingen koll så de behöver man inte lyssna på )

Jag mår faktiskt också illa nu igen lite då och då. Sen får jag ont i magen när jag håller på och grejar för mycket om dagarna. Bebisen sparkar och har sig som bara den... 
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-06 07:45:37 följande:

Ha en toppen fredag allesammans!! :)

Detsamma! :)
Svar på tråden December bebis 2013