Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

Jag kommer vilja åka hem så fort som möjligt. Bara allt är bra med mig och bebis.

Vi stannade en natt på bb sist. Vi hade tur och blev ensamma i vårat rum. Jag hade fått panik om vi skulle dela rum med några andra och en skrik-bebis.

Vi hade det jätte lugnt och skönt. Karln fick en egen säng. Men jag trivs inte på sjukhus!

Leonora skrek knappt en enda gång på 2 veckor så jag hoppas det här barnet är lik sin syster :)

• FiaFunderar

Jag trodde att det nästan alltid tog 3 dagar innan mjölken rann till.

Min dotter föddes på fredagan och på natten mellan söndagen och måndagen rann mjölken till... Det var det groteskaste jag varit med om hahaha

Mina bröst var hårda som sten och de växte nog 2-3 storlekar på natten!

• FiaFunderar

Jag tror min olydiga unge slet sig loss från fixeringen igår kväll!!

Jag fick såna jäkla stickningar och ilningar i underlivet igår när vi åkte bil så jag kunde inte sitta. Fick även jätte värk i nedre delen av magen. Och likadant inatt.

Jag är osäker men nu tycker jag att hon ligger på tvären... Som sin storasyster *suck*

• FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-04 11:14:00 följande:

Fiafunderar - kan dom ofixera sig?! Jag var säker på att min låg på tvären för det liksom spretar från olika håll men BM förklarade att huvudet var neråt å benen åt höger å så rumpan på vänster sida. Så ja antar att de små liven har det trångt där inne nu.

Ja de kan ofixera sig
  • FiaFunderar
    corky skrev 2013-11-04 20:15:46 följande:
    Jag har också börjat hälla i mig! Har läst att vattnet inte ska koka, men kommer inte ihåg varför. Hur mycket ska man egentligen dricka?
    1-2 koppar per dag till att börja med och sen kan man öna successivt
  • FiaFunderar

39 dagar kvar :)

Nu känns det som att nedräkningen kan börja på riktigt :)

Ps: jag vill se mer magbilder :) Det är så kul att se!

• FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-11-05 12:57:07 följande:

Åh vilka undrrbara magsr Fia och Mourori!

Kommer baddräkts bild när nätet åtetvänder!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Tack!

Jag känner mig väldigt rund nu :)

Men fyyy vad läskigt med blixten! Vilken tur att det gick så bra som det gick!
  • FiaFunderar
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-06 07:43:06 följande:

Ska till bm i morgon så ska höra vad hon säger. Läste lite igår kväll på nätet och det verkar lugnt om man redan har haft det. Även att bebisen har ett litet skydd i sig genom att jag redan haft det. Å att det gav skydd genom att amma.

BF 19 DECEMBER ???
    Förra december när Leonora var 6-7 månader så umgicks vi med min bästa kompis och hennes 4-månaders bebis. Det visade sig att hon hade fått vattkoppor. Så vi var helt säkra på att Leonora skulle få det. Men icke!

Hon träffade även en annan med vattkoppor när hon var lite äldre. Men inte heller då blev hon smittad.

Vissa verkar få riktigt bra skydd utav amning :)
  • FiaFunderar
    MARlA skrev 2013-11-06 19:31:13 följande:

Jag satt just och funderade på det här med hallonbladste..oftast hör man ju att kvinnor dricker det för att få igång förlossningen. Men sen har jag också läst att teét kan underlätta vid förlossningen och stärka livmodern.? Har du någon mer kunskap om hallonbladste eller i vilket syfte dricker du det för? Jag är beräknad den 29 december och vill gärna gå över tiden några dagar in på 2014 så det är mest därför jag undrar! :)
    Här kan du läsa lite. Jag dricker inte i tron om att min förlossning skall starta utan pga detta nedan:

Hur hallonbladste hjälper mamma och barn:

Ökat vitamin A intag kan stärka immunförsvaret samt underlätta till en frisk hud och skelettutveckling för barnet.

E-vitamin hjälper till att främja en bättre omsättning i mamman vars blodvolymen ökar dramatiskt under graviditeten. En ökad tillgänglighet av kalcium är nödvändigt för att kontrollera nervreaktion på smärta vid förlossning och i att bistå skelettutvecklingen i barnet.

Förekomsten av det s.k., fragrine, låter livmodermusklerna arbeta mera kraftfullt och effektivt under förlossningen.

Det höga vitamin-och mineralinnehåll hjälper till att ersätta dem som går förlorade genom blodförlusten i förlossningen.

De s.k. alkaloider som finns i hallonbladste ger ett stöd till livmodern efter förlossningen för att gå tillbaka till sin vanliga storlek.

Underlättar graviditetsillamående

Minskar smärta under förlossningen och efter födseln.

Hjälper till i produktionen för en riklig bröstmjölk.
Svar på tråden December bebis 2013