• MissKaos

December bebis 2013

Va? Men fsk är ju jättetungt? Borde ju vara självklart?

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-06 17:15:25 följande:
    Plopps80 - ja, jag skickade in allt för en vecka sedan! Vill bara få besked så vi vet när vi behöver tillsätta min tjänst! Är dock väldigt säker på att bli nekad då jag jobbar på förskola! Detta trots att chefen fyllt i klart å tydligt att vi har det väldigt tungt hos oss å pauser ej är möjliga. Men vi får se :) stort grattis till dej iallafall! Vilket sätt att starta helgen på :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Här i gbg är det ju mer blött och grått än kallt. . Och blåsigt tycker jag. Kommer från jkpg där var det mer riktiga vintrar och det saknar jag!

Eyeonly skrev 2013-09-06 20:34:16 följande:
    Då funkar den säkert super :) här är de alldeles för kallt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ssk på beroendekliniken. Jobbar med manliga heroinister eller fd. Till oss kommer 130 pat /vecka vissa varje dag vissa 1g/v beroende på hur dom mår kan det komma väldigt påverkade personer till oss. Risken för hot och våld är stor. Vi vet stt det förekommer beväpnade pat. Psykotiska pat. Grovt kriminella finns i gruppen. Vi tar prover där hep c och hiv finns.

Fk ifrågasatte att min chef låter mig jobba så länge in i graviditeten.

mallabralla skrev 2013-09-06 20:42:07 följande:
    Ni som får havandeskapspenning vad har ni för yrken? Jag har ett extremt stressigt kontorsjobb, som framkallar onda sammandragning emellanåt men är inte ens värt att söka antar jag, bara att kämpa på, andas och hoppas att stressen inte påverkar barnet : (

• MissKaos

Då gör vi det! Fikar eller nåt.

Plopps80 skrev 2013-09-06 17:13:15 följande:
    8/10 för mig också du hade rätt en träff vore väl kul! När vi bara går hemma och vankar. Ha ha. Skönt! Jag skickade in mina papper för 3 v sedan men chefens del skickade jag förra ons. Så det gick riktigt fort. Har du ansökt?

• MissKaos

Har varit svårt på frivården stt få igenom tydligen (vi träffar ju dom för planering ibland)

Dom ville ha omplacering från fk.

Vad innebär klass1?

Peak skrev 2013-09-06 20:49:14 följande:
    Kriminalvårdare, klass 1-anstalt

• MissKaos

Hur ser ditt hb ut?

Peak skrev 2013-09-06 20:41:42 följande:
    tror FK fick min hp-ansökan förra fredagen så vi får väl se hur lång tid det tar! Nu har man liksom ställt in sig på att gå hem om 6v - men jag gillar det egentligen inte...skulle vilja ha några hela löner innan det är dags för bebis! Men men vi sparade över 10.000 i månaden när vi levde på en lön så vi ska nog klara av att spara lite till bebisen kommer nu också med nästan 2 löner

Skulle vilja sjukskriva mig ibland, så himla jobbigt att vara så trött hela tiden. Vill ju bara gå och sova när jag kommer hem, och jag slutar kl 16! Så slut i hela kroppen, som när man har tränat riktigt hårt! Och då har jag ett kontorsjobb! Känner mig riktigt klen den här graviditeten!

• MissKaos

Bra idé! Båda butikerna! En timme i varje *s*

Plopps80 skrev 2013-09-06 20:53:12 följande:
    I Haga så kanske vi kan gå på villervalla

• MissKaos

Aha. Då borde ni ju få hp tidigt?

Jag tyckte det var så sjukt att dom inte får på frivården längre och det är ju mindre risk än hos er. Hos oss är det ju just dom som kommer påverkade som är så oberäkneliga.

Peak skrev 2013-09-06 20:59:50 följande:
    klass 1 är högsta säkerhetsklassen på fängelsen.

Hos oss får alla hp vad jag vet. Inte hört att någon inte får det. Vi får ju inte jobba klientnära från och med att magen syns och så mycket extra administrativa saker har vi inte, vi har ju redan administratörer anställda. Så det är svårt att få till omplaceringar.har för dåligt värde i järndepåerna men klarar inte järntabletterna så försöker få upp det med hjälp av mat och det är svårt (särskilt då jag inte äter blodpudding av princip) och tar tid. Men känner mig ändå piggare nu. Bara sliten i kroppen liksom. Foglossningen tär mycket på mig också, både fysiskt och psykiskt! Är van vid att röra på mig mycket och att inte kunna gå 100 meter ordentligt är jobbigt för mig och mitt psyke!

Kan du inte ens ta blutsaft? Det är ju svagt jmfr med niferex etc men bättre än inget.. dubbeldos går ta helst två ggr/dag.

Du vet att cvit boostar upptaget av järn från maten antar bm har sagt det redan.. typ apelsin kiwi efter maten. en av de få sakerna jag minns ftån nutritonskursrn när man pluggade.
  • MissKaos

Skönt att fet var bra. Den oron är inte att leka med.

Tuttiluttan skrev 2013-09-06 23:50:09 följande:
    Återigen har liten vara alldeles för stilla i alldeles för många dagar, så denna gången ringde jag förlossningen. Har tillbringat denna fredagskväll uppkopplad till förlossningens redskap, lyssnat på hjärtat, kollat flödet i navelsträngen, tagit massa prover osv!

Allting tyder på att bebis har de bra där inne, dom hittar inga fel, en sån otrolig lättnad!

Kommer sova som en stock inatt, har inte sovit ordentligt på ca 1v, jäkla unge till o jaga sin mamma!

• MissKaos

14kg+uppdaterar appen på l ördagar då den byter vecka. V 28 då. Sista trimestern.. läser att bebis är stor som en blomkål och vägr drygt 900gr 36, 5cm lång

Svar på tråden December bebis 2013