Inlägg från: MissKaos
|
-
-
HELT OT!
Blivande storebror (stolt sådan) och Barnafadern. -
Jag använde även yogaandning. Men det kom automatiskt efter många års yoga. Tror man kan börja med att fösöka lita på kroppen. Den kan detta! Våga åka med. Profylaxkurs gravidyoga etc kan nog med vara en bra start. Jag bad bm rek smärtlindring utifrån hur fö blev och det gjorde dom bra!
Fröken Ö skrev 2013-09-02 11:50:09 följande:Är ju mitt första barn så är en gröngöling på det här med bedövning och förlossningstekniker=)
Har läst en massa om att föda med dykteknik, känns spännande! Men jag tror att mycket hänger på vilken bm man får, och det kan man ju inte välja=) Alternativt ha en partner som kan hjälpa en, men min är nog inte rätt person för "uppdraget"=)
Vad hade ni andra för smärtlindring/bedövning vid de tidigare förlossningarna? Vad kommer ni ha nu?
-
Jag vill inte bli snuvad på min fl@föda är skithäftigt ju.
-
Och tack Plopp! Känns ok nu! Magen är fin nuu särskilt när allt var ok med liten. jobbig kväll igår
-
Ljuset slog lite i mobilkameran.. Tossorna är helt bruna i skinnet. Gjorde ett försöka tt shoppa mig frisk: Lovvärt eller hur? Åkte vägen förbi Bytingen hem Tossor en röd/vit randg pop body ett par vita mjukisar som går via upp längst ner och en pyjamas från pop gick på 250kr. Pyjamasen hade väl ngn tvättnoppa sådär övrigt i nyskick.
Inga kalla fossingar i dom där! Blir nog bra när man bär i sjal/sele. Får skaffa ett par sånna där grejjer man sätter fast vantar med och haka fast dom i overallen bara. Så dom inte försvinner. -
Fast folk är rätt knäppa ibland. JAg fick kommentaren att jag såg sprickfärdig ut av en kollega. Ehh tack? Hoppas inte jag spricker. Kom tänka på Monte Phytom "bara EN kaka till"Plopps80 skrev 2013-09-02 14:42:10 följande:Gulliga tossor
Idag på jobbet nyss trodde en tjej att jag skulle föda om en månad. Måste verkligen se grotesk ut om jag ser ut att vara i vecka 36 när jag är i vekca 27. Försöker att inte ta åt mig men det är enormt svårt alltså. Längtar till detta är över faktiskt. Vill ha tillbaka min kropp för mig själv och inte till allmän beskådan....
På semestern la en främmande karl handen på min mage i hissen *geee*
Jag försöker njuta av min mage nu! Folk glömmer hur stor en höggravid kvinna faktiskt blir. Konsigt nog. Man blir ju enorm i slutet. Än har vi lagom stora, rätt söta magar! Nästa vecka går vi in i sista trimestern. Fy vad snabbt det går. -
Tog en bild innan jag stoppade in kläderna i skåpet. 250kr för alltihop. -
Jag tror det där med höggravid är olika. Vissa verkar säga att man blir det sista trimestern, vissa när man går över tiden vissa när man tycker man känner sig höggravid..Plopps80 skrev 2013-09-02 15:01:55 följande:
Jag tycker inte heller våra magar är så himla stora, vi har ju trots allt bebisar där inne som är ca 35 cm och väger 1 kg, sedan är det ju hinnor och vätskor m.m. Folk måste glömma alltså för jag tycker inte jag är onormalt stor. Visst stor mage det har jag det vet jag om men det blir ju så med andra barnet också. Äckligt när folk kommer fram och tar en på magen, hatar det. Är det efter 27 fulla veckor man går in i 3 trim? När räknas man som höggravid då? -
Plopps80 skrev 2013-09-02 15:05:48 följande:i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu... Jag i lördags. Vecka 27.
Gillar outfiten! Du ser väldigt normal ut och inte alls som om bebisen är färdig på ngt vis. MAgen behöver ju blir dubbelt så stor jue! Minst! Skit i folk som är avundsjuka- Du är snygg.
Mot dagis. Hämta grabben.
Nu är min bebis galen igen! Fick ju höra att den for runt som en galen i går På skalan pigg/slö var han galen *s* Positivt menat alltså. Han far runt som en dåre därinne. Det var rätt kul när han sparkade rätt i högtalaren på Ctg:n och det itne gick få ngn kurva för att han inte låg still 5 sek...