• Plopps80

December bebis 2013

Uch Repan det var inte roligt! Hoppas återhämtningen går bra! Tur är att man glömmer bort hur ont det gör och hur jobbigt det är efteråt annars skulle det inte födas så mycket barn.

• Plopps80

Miss kaos. Hoppas det drar igång nu så det blir jul hemma med familjen! Heja heja heja!!!

• Plopps80

Tråkigt miss kaos trodde verkligen det var din tur! Ni som ammar svettas ni mkt? Jag svettas floder vid minsta ansträngning och på natten vaknar jag sjöblöt. Lillen ligger ju precis brevid också som ett litet element. Han blir 4 v imorn undrar hur länge dessa svettvallningar ska hålla på! Lillen verkar ha vänt rätt på dygnet. Han är vaken mer på dagarna och somnar oftast för kvällen vid 20-21, det har han gjort sedan han föddes. Han äter ofta vid 23 och sover sedan oftast till 03-03:30. Därefter vill han amma varannan timme fram tills vi går upp. Han har ofta en period på kvällen när han är övertrött och inget är bra. Varken bröst eller napp duger han vill ingenting. Är inte varje kväll men det är jobbigt när han är ledsen och man inte kan trösta. Tycker jag börjar komma in i allt nu men jösses det var en större omställning än jag trodde från ett barn till två. Jag har väldig struktur och rutiner och allt rubbas när man får bebis. Nu börjar nya rutiner ta plats och det känns bra.

• Plopps80

Sarak skönt att man inte är ensam om dessa floder! De har nog ett väldigt närhetsbehov de små. Ludwig hade gått upp 465 gram på 10 dagar så jag verkar ha grädde i tuttarna haha. Nä tyvärr vet dom inte vad det är eller var för nu har jag inte varit lös i magen sedan i måndags. Var inte min kroniska sjukdom heller. Är orolig för under graviditeten fick jag förhöjda levervärden och de är fortsatt lite höga. Men läkaren säger att det kan ta tid innan de går ner efter fl. Jag blir livrädd och nojar över cancer och sånt Miss kaos du är ingen dålig mamma! Du är gravid på övertid inte superwoman. Inte så att sonen kommer minnas från sin barndom den dagen du inte orkade gå ut. Du har högre krav på dig själv än mig och det är inte lite det... Du kämpar på som en blå men även du måste ju vila. Du måste ha krafter inför förlossningen.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-12-20 15:52:02 följande:
    Gå ut tänkte jag inte.. Typ leka lite lego alt spelad dataspel typ... Fast höga levervärden är ju inte sådär att man tänker CANCER precis. Om det inte äär jättehöga värden och du hade druckit alkohol som en svamp eller ngt. Och isf skrumplever.. Känner lite som Repan sa när hon varit uppe på sjukhuset med vattenavgång som inte var vattenavgång: Man känner sig dum.. Dom var ju jättetrevliga men nämnde även för mig att det kan var kiss, flytningar el faslk vattenavgång. JAg hade ju märkt om jag hade kissat ner mig så många ggr och så mkt.. Men nu kommer inget mer så jag tror på att den yttre hinnan gick. BM där tyckte nog jag var lite knäpp med. Sen kändes det konstigt man klär av sig för gyn undersökning och dom börjar med ett UL. Kan man väl göra med kläderna på lixom. Likaså känna på magen. Banalt för dom såklart. Oc hon var ju urgullig så inte det..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Nä jag har inte druckit alkohol på 9 månader. De är bara lätt förhöjda var påväg ner och höjdes lite igen i samband med min infektion jag hade med feber. Blir helnojig men läkaren var cool lugn och trodde det hade med graviditeten att göra. Vad kan det vara tror du miss kaos?
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-12-20 16:23:12 följande:
    Du har haft en infektion. Kanske så enkelt? Sen innebär ju gravidtet en påfrestning för kroppen med inte alls konstigt att levern reagerar lite. Det finns flera olika levervädet och de står för olika saker. Så det beror ju även på vilket värde som är förhöjt. En lätt höjning som sjunker igen hade jag tagit med ro.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Tack för lugnande ord. Läkaren var inte oroad men jag har fått noja totalt över cancer i levern. Min underbara jobbarkompis fick det och hade haft det i flera år utan att veta om det. Hon dog 9 mån efter diagnosen. Har också läst en blogg om en 20 årig tjej som fick cancer i levern och dog efter 1,5 år. Löjligt att oroa sig jag vet, mannen är sjukt irriterad på mig men är så rädd att dö ifrån mina barn. Min största skräck är att inte få leva och se de växa upp.
  • Plopps80

Mina värkar satt i mensmagen enbart. Vi har kört ettans blöjor tills nu när Ludwig väger 4765 gram. Han kan ha ettan fortf men det börjar bli lite tajt så nu har vi tvåan.

• Plopps80

Men herregud miss kaos vad lustigt att de såg fel! Vilken överraskning Så glad för din skull! Hoppas ni mår bra så ni kan fira jul med familjen! Kram

Svar på tråden December bebis 2013