• Plopps80

December bebis 2013

Men vad fan jag hade seriöst skjutit den som besökt oss efter de träffat folk med kräksjukan. Vad tänker folk med??? En nyfödd bebis kan ju bli fruktansvärt sjuk! Hade nog sagt upp kontakten. Jag börjar tycka det är är jobbigt att Ludde sover bredvid mig i sängen. Första passet mellan 22-02 är okej han brukar sedan sova till 04-05 men efter detta är han orolig och vill äta varje en och en halv timme. Vet inte om det bara är sugbehov eller om han känner lukten av mig och mjölken. Jag sover väldigt dåligt. Vet inte om man skulle försöka få honom att sova i egen säng. Tror det kommer bli mycket gråt och gnissel vilket det inte är nu. Han är ju väldigt nöjd och jag orkar ju med dagarna. Vete tusan hur man ska tänka.

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-25 17:07:30 följande:
    Uhh då lossnade slemproppen då. Satan så äckligt! Men visst borde det innebära att hon borde vara här inom en vecka då?! Är ju ändå på 41+2 dvs 10 dagar över tiden nu.

Du har nog bebisen här inom några dagar!
  • Plopps80

Vad tycker ni man ska göra? Samsova eller inte? Ludwig verkar ha stort närhetsbehov på kvällen/natten. Bredvid mig kan han sova 4-5 timmar i sträck på natten. Fan jag vet att man inte kan skämma bort en nyfödd men jag är livrädd att han inte ska kunna sova utan mig.

• Plopps80

Repan eller hur. Galet hur människor kan vara så obetänksamma. Har börjar flytta Ludwig lite för jag kan inte ha honom i armhålan. Sover inte en blund då! Egentligen stör det mig inte så mkt att samsova men människor runt mig tycker att det är dumt att vänja honom vid att sova mellan oss. Att han aldrig ska kunna sova utan mig osv.

• Plopps80

Blir stressad av det. Är ju tyvärr den som lyssnar mkt på vad andra tycker och stressar över vad folk tycker.

• Plopps80
    Nov13 skrev 2013-12-25 20:07:04 följande:
    Angående magsjukan. Vår son hade ju jätteproblem att gå upp i vikt då han var för trött för att orka äta. Han var nära att läggas in på Astrid Lindgrens för sondmatning och nådde sin födelsevikt för några dagar sen. Detta visste vår gäst om. En magsjuka skulle därför kunna ställa till det ordentligt för honom. Nu ammas han och bör inte smittas men om han blir sjuk skulle det antagligen resultera i en sjukhusvistelse då han absolut inte får gå ner något i vikt. Ännu är jag inte sjuk, mannen ligger i vardagsrummet och jag håller mig till sovrummet. Hoppas verkligen vi inte insjuknar...

Hoppas du säger till de människorna på skarpen som kom till er! Och hoppas du och bebis klarar er!!!
    Nov13 skrev 2013-12-25 19:52:26 följande:
    Min bebis är imorgon 4 veckor och jag har fortfarande ont i mellangården och det kommer ibland blod. Kollade idag och ser att såret spruckit upp lite, ca 5mm och jag har även en liten svullen röd öm knöl nästan vid analen. Någon som vet om man bör få det fixat eller läker det av sig själv?

Det i analen är nog en hemorrojd. Det finns receptfria läkemedel salva och suppar på Apoteket mot det. Om du spruckit i mellangården och det inte läkt efter 4 v så ska du söka för det. Kan vara inflammerat. Jag fick 2 stygn i mellangården och min son är 4 v och mitt är helt läkt sedan ca 2 v. Någon bör kolla på det.
  • Plopps80
    Nov13 skrev 2013-12-25 20:47:43 följande:
    Plopps: tack för svaret! Inte ens tänkt på hemorrojd, bra att du sa det! Allt annat är läkt förutom just där och sen har jag ett stygn kvar såg jag. Anade att det bör kollas upp, vart ringer man? Gyn? Är det akut så jag bör ringa gynakuten? När mannen är frisk såklart. Tar mig inte till en sjukhus med risk att smitta. Personen som kom med smittan kommer att få höra ett och annat...

Nä det är inget akut så. Din barnmorska du hade under graviditeten kan säkert kolla det åt dig.
  • Plopps80

I natt sov Ludwig så bra! Mellan 23-03 amma lite sov vidare till 06, amma lite och sov vidare till 08:30. Dottern vaknade 96 men jag sa till henne att det är natten och hon låg kvar i sängen till kl 08. Hävdar att hon inte sovit men slummrat har hon nog gjort. Känner mig inte ens trött när jag får sova så här. Då känns det ju urdumt att börja mixtra och flytta Lillen till egen säng. Då kommer det inte bli så smidigt på nätterna. Nu blir Ludwig 5 veckor på lördag. Då kommer det första utvecklingssprånget så jag ställer in mig på gnäll och sämre nattsömn. Men man vet ju att efter den jobbiga perioden får man belöningen med en bebis som tagit ett kliv framåt i utvecklingen.

• Plopps80

Miss kaos. Min dotter har alltid fått komma till oss och sova när hon varit rädd på nätterna. På helgerna får hon somna i vår säng. Kan inte komma ihåg hur vi gjorde med dottern. Jag tycker det är gött om barnen somnar en viss tid i sin egen säng. Sedan får de gärna komma över under natten. Är inte den som gillar att bära runt på bebisen. Får så ont i axlarna i bärselen och sjal orkar jag inte med. Ludwig sover relativt bra på dagen i sin vagn så det funkar. På nätterna sover jag hyfsat enda är att jag är rädd det blir en ful ovana att han aldrig ska kunna somna utan mig. Det brukar ju ordna sig så jag fattar inte vad jag oroar mig för.

• Plopps80

Känner ofta dåligt samvete över dottern på 5,5 år. Mannen får ta största delen med henne så blir det ju bara. Idag sa hon att hon drömt att vi älskade Ludwig mer än henne och sen sa hon att hon älskar sin pappa mer än mig. Då föll mitt hjärta hon frågade sen om jag blir arg om hon älskar honom mer. Jag sa att jag inte kan bestämma vem hon ska älska mest men att jag hoppas hon älskar oss båda. Då sa hon jag älskar bara mamma. Förvirrande. Sedan sa hon att hon inte vill ha lillebror mer att hon vill han ska in i magen igen. Uch känns så himla jobbigt det här. Sitter ju mkt med Ludwig vid bröstet. Är ju så också att jag har ett behov av att ha honom hos mig. Måste ju skapa en relation med honom och hinna sitta och prata med honom och leka lite. Svårt. Räcker inte till.

Svar på tråden December bebis 2013