December bebis 2013
Du såg skitsnygg ut som höggravid. Smal som en liten pinne miss k.
Du såg skitsnygg ut som höggravid. Smal som en liten pinne miss k.
Hatar hello Kitty över allt annat. Men dottern har varit av en annan åsikt. Allt handlade om hello Kitty ett tag så jag fick snällt köpa lite kläder med eländet för att göra henne glad. Det värsta jag gjorde var att köpa hello Kitty filmen. Den skulle jag inte ge min värsta ovänn. Pipiga röster allmänt fruktansvärd Nu är dottern ur hello Kitty nu är det Barbie som gäller. Och monster high. Bättre än hello Kitty.
1. Alla min dotters kläder är rosa i stort sett. Säg 20 rosa plagg. 2. Har flicka och pojke pojken har inga rosa kläder. 3. Jag älskar rosa men passar inte i den färgen så jag äger inga rosa kläder. Jo en knallrosa väska.
I natt sov Ludwig rekord mellan 23-04. Sedan somna han om till 06 och därefter 09. Dock verkar han alltid ha magknip tidiga morgontimmarna Han knorrar, gnyr, gråter till och fiser och så håller det på i timmar. Undrar varför det är så!
Här har vi klarat oss från röd rumpa. Jag byter ändå inte blöja på natten. Ludwig brukar bajsa tidigt på morgonen och då sover han så vi byter när vi går upp. Tvättar med vatten och luftar några minuter smörjer med bepanthen. Gott nytt år!!!
Här är en som inte kan vänta på att tiden ska gå lite. Är ingen bebismamma! Ammar gör jag för att jag måste. Visst njuter jag av min lille son han är ljuvlig. Men jag är mer för äldre barn. Vill ha rutiner och det finns inte med nyfödd de styr hela tillvaron med järnhand. Längtar till han sover 2 ggr/dag och lägger sig vid 19-20 på kvällen. När han äter annat än bara på mig, när han kan sitta upp i en stol, när man kan fresta med en majskrok eller smörgåskex. Runt 3- 4 månader kan man ju börja införa rutiner och det gillar jag. Här blir heller inga fler barn. Ibland kan jag få lite panik bara några sekunder eller så när jag tänker på att jag börjat om. Dottern är 5,5 år så stor och redig. Nu ska man gå igenom allt igen. År av sömnbrist, flera år av sjukstuga när han börjar på dagis, trotsperioder, ständigt passande. Men så tänker jag på allt kul man ska gå igenom också och hur lycklig jag är att han är här, älskar min lille bebis något vansinnigt!