• MissKaos

December bebis 2013

Inte av hallonbladsthe. Det är..the. krävs typ piller och inj för att starta en fl om kroppen inte hjälper till.. sen startar det inte fl det ger sdr som gör livmodern starkare och smidigare. Meningen är då stt det ska gå lättare att föda m mindre blodförlust och hjälpa livmodern dra ihop sig efteråt.

Kanel nejlika och basilika i the ska kunna hjälpa till stt sätta igång. Det kan man ju stoppa i närmre bf. Tänkrt testa det 14dgr före typ. Inte basilika dock det avkoket smakade räv. Mrn en bit kanelstång har jag i the annars för stt det är gott så det kan jag lägga i hallonbladen!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 15:30:31 följande:
    Misskaos - tänk om allt startar då i v34? Det är inte farligt för bebisen å födas då?!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ja vilken resa ni har haft.

Klarar ni det klarar ni allt ihop!

Underbart att få dela din lycka lite.

Tuttiluttan skrev 2013-09-14 15:32:39 följande:
    Ja vi är inne 9:e året men räknar inte detta året eftersom vi äntligen lyckats!

Det har varit en jobbig tid, vi har varit påväg o dela oss 2ggr oxå under tidens gång iom detta! Det knäckte oss nästan mitt av, men bestämde oss för nä, är det meningen att vi inte ska ha barn så är det så! Inget skulle stoppa oss!

Efter turer med olika behandlingar, olika mediciner, resor osv så i april hände det!

Vi blev gravida i december i fjol men det sluta tyvärr i mf.. Vi tog beslutet att försöka en sista gång med IVF o då satt det!

Det vi förlora runt jul förra året kommer i år ist! Jag är sååå lycklig

Jag vet verkligen hur jobbigt de kan va!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag födde på bf+16 ett stort barn. Det gjorde såklart inte skönt men ett riktigt ryggskott är värre. Bm är grymt duktiga. Slla dessa skräckhistorier som desutom alltid verkar handla om ngn annan än dom som berättar..ctyp mon moster Ullas tant kusin sprack minsann från rumpan till naveln.. kroppen kan föda och bm hjälper till!

Skriv att du är rädd att spricka så häller bm emot och gör allt för stt minimera sådant. Jag spack lite fick ett par stygn. Tvättsde fördiktigt m barnolja eftetåt då dtog det ibte i stygnen.

Köp hem microlax

Bajsa efter fl var lite läbbigt. Tog microlax när det skulle ut så ploppadr det utan hjälp..

För igångsättning finns väl massa tips vet inte om ngt funksr på riktigt. Det mankan testa är sex/onani både mannens spermier och sd av orgasm ska vara igångsättabdr. Massage sv bröstvårtor. 15min hö sids sen vänster håll på i en timme.. theer jsg skulle inte våga testa tex ricinolja. Men stark mat.

Längtar med bebis. Vilö gärna föda 10dgr före bf. På fm. snabbt. När fsk är öppen helst *s*

*skriver alternativt förlossningsbrev*

Jo patacetamol kan stoppa upp det så ta inte det då när det börjar kännas som s-dr.. nya rön.

Vill gärna ha tips med! Helst sånna som inkluderar choklad en bra film etc

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 15:54:02 följande:
    Okej! Ska nog testa det hallonbladsthe. Du har inget annat bra tips?! Uhh börjar bli nervös inför förlossningen. Längtar efter min sessa men är så fruktansvärt rädd för att spricka :S fått höra riktigt skräckhistorier!

• MissKaos

Dom har åh andra sidan nästan allt man behöver (och lite till)

Ireth81 skrev 2013-09-14 16:06:08 följande:
    Jag kollade idag, jag har 98 dagar kvar till bf, jösses säger jag bara, har ju inte ens kommit igång o köpa hem sängen än hahaha vi har planerat en tripp till Ullared snart o köpa lite där så får vi hoppas på att jag också kan börja "nästa" ????

• MissKaos

Jo. Jag Tror jag hade nytta av att jag höll igång och motionerade förra grav. Orkade bättre mer rörlig etc. Det är väl dagens tips eg. Göra det man kan gå promenader gymma vattengympa etc

Och förlossningsförberd kurs vsr bra om smärtlindring exakt hur bebis kommer ut när man åker in olika dl ställningar etc etc

• MissKaos

Det är kul efteråt. Kunde tänkt mig ett glas rödvin och några kex med brie istället för förlossningen men "runners high" efteråt är inte att leka med. Jag var typ hög ett dygn på endorfiner...

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 19:44:07 följande:
    Misskaos - haha satte choklad igång det hela då vore min sessa här redan ;) ja, jag får skriva det så de vet om det! Jag vet ku innerst inne att det kommer gå bra men är lite otäckt såhär första gången.

• MissKaos

Det gör dom!

Det är övertiden jag oroar mig för.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 19:58:56 följande:
    Misskaos - åh ett glas vit o lite brieost hade suttit fint! Men snart så! Vill ha henne här nu, hoppas innerligt att dessa 3 månader går snabbt!!

• MissKaos

Jag förstör statestiken då..

14 dgr är ok men tidigare känns onödigt för mage/tarmar. Kolik är sådär.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 20:10:55 följande:
    Uhh alla jag känner har fått 2-3 veckor tidigare så jag hoppas *peppar peppar* att det blir samma för mig! Hoppas går ju!

• MissKaos

7/12 så helst 10dgr innan.. helst snabbfl när fsk är öppen. Mina föräldrar hsr 2h hit. Isak kan vara hos grannarna hos sin bästis men han har aldrig sovit där..

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 20:28:05 följande:
    Ja 1/12 blir alldeles perfekt :) hehe är beräknad till 15/12. Eller hon får komma när hon är redo å ska komma :) Vill bara att hon ska må bra!

• MissKaos

Förstoppning? Tarmvred s-dr blindtarm bebis dom sträcker på sig? Buk är svårt smärta ksn betyda vad som. Tycker du ska ringa förlossningen och fråga! Så kan du uubinte ha det hela natten. Tror du behövrr bli sedd av läkare

FiaFunderar skrev 2013-09-14 20:36:57 följande:
    Asså jag har sån smärta i/på magen!!!

Inte i nedre delen eller övre delen av magen utan mitt på så går det som ett band av smärta! Nu gör det så ont så jag har svårt att resa mig, kan inte böja mig framåt eller lyfta min dotter!

Det som är okej är att ligga platt på rygg. Även fast smärtan inte går bort så gör det mindre ont då.

Vaaad kan det vara?

Svar på tråden December bebis 2013