December bebis 2013
1199 euro ska det ju stå.
1199 euro ska det ju stå.
Jag går in i vecka 17 idag och mår precis som vanligt, hur bra som helst. Inte ett tecken förutom en större mage och lite fladdrande känslor, samt sammandragningar. :) Jag mår varken illa eller har några andra krämpor. Likaså var det med sonen, så det blir väl en pojke till! ;)
Mammatilltvå: Va kul! Grattis till flickan. :) tycker du att graviditetena skiljer sig med tanke på könet? Med sonen mådde jag ju hur bra som helst, denna gången har jag S året att dricka kaffe men mår fortfarande bra. :) undrar så vad det blir denna gång! :)
Så sjukt nyfiken på hur bebis mår och på könet. :) Den 5 juli får jag veta. För övrigt känner jag nu bebisen varje dag.
*svårt
Irlais: först började jag känna som sprattel i vecka 14, i v 16 började jag känna det varje dag flera ggr om dagen, fast mer som större rörelser. Nu är jag i v.16+3 och kan känna små puffar mot handen när jag ligger ner. :)
Pyysen: det är lite olika det där. Hos vår mödravårdcentral görs ett ultraljud för att fastställa en graviditet i v7-10 typ, sedan får man göra ett besök hos sin barnmorska, en sk inskrivning då man tar HB, blodtryck, blodsocker m.m. Sedan följer ett rutin ultraljud i vecka 17-20. Därefter går man på besök hos barnmorskan och lyssnar på hjärtat, tar prover m.m. Inte förrän typ i v 27-30 någongång mäter man magen (har jag för mig) och efter v 30 går man till barnmorskan varannan vecka som förstföderska. Min mage slutade växa i v 31 sist och får därför då och nu denna graviditet göra extra ul i v 31 och v 33, det brukar vara ganska vanligt med de här tilläggs ultraljuden ändå. :) men som sagt det är ganska individuellt här.
Såg nu tillbaka på min förra graviditet att man mäter magen från v 25, varje månad då man är på besök. Från vecka 30 mäts magen varannan månad
Men herregud, varannan VECKA ska det ju stå! :)
Men herregud, varannan VECKA ska det ju stå! :)
Om det blir en pojke har vi verkligen ingen aning. Men Isak var fint! Storebror heter Edvin. Om det blir en flicka blir det nog Elsa, Elise, Alice eller Stella