• Buzan

December bebis 2013

1199 euro ska det ju stå.

• Buzan

Jag går in i vecka 17 idag och mår precis som vanligt, hur bra som helst. Inte ett tecken förutom en större mage och lite fladdrande känslor, samt sammandragningar. :) Jag mår varken illa eller har några andra krämpor. Likaså var det med sonen, så det blir väl en pojke till! ;)

• Buzan

Mammatilltvå: Va kul! Grattis till flickan. :) tycker du att graviditetena skiljer sig med tanke på könet? Med sonen mådde jag ju hur bra som helst, denna gången har jag S året att dricka kaffe men mår fortfarande bra. :) undrar så vad det blir denna gång! :)

Så sjukt nyfiken på hur bebis mår och på könet. :) Den 5 juli får jag veta. För övrigt känner jag nu bebisen varje dag.

• Buzan

Irlais: först började jag känna som sprattel i vecka 14, i v 16 började jag känna det varje dag flera ggr om dagen, fast mer som större rörelser. Nu är jag i v.16+3 och kan känna små puffar mot handen när jag ligger ner. :)

• Buzan

Pyysen: det är lite olika det där. Hos vår mödravårdcentral görs ett ultraljud för att fastställa en graviditet i v7-10 typ, sedan får man göra ett besök hos sin barnmorska, en sk inskrivning då man tar HB, blodtryck, blodsocker m.m. Sedan följer ett rutin ultraljud i vecka 17-20. Därefter går man på besök hos barnmorskan och lyssnar på hjärtat, tar prover m.m. Inte förrän typ i v 27-30 någongång mäter man magen (har jag för mig) och efter v 30 går man till barnmorskan varannan vecka som förstföderska. Min mage slutade växa i v 31 sist och får därför då och nu denna graviditet göra extra ul i v 31 och v 33, det brukar vara ganska vanligt med de här tilläggs ultraljuden ändå. :) men som sagt det är ganska individuellt här.

• Buzan

Såg nu tillbaka på min förra graviditet att man mäter magen från v 25, varje månad då man är på besök. Från vecka 30 mäts magen varannan månad

• Buzan

Om det blir en pojke har vi verkligen ingen aning. Men Isak var fint! Storebror heter Edvin. Om det blir en flicka blir det nog Elsa, Elise, Alice eller Stella

Svar på tråden December bebis 2013