Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

Stinakri83 skrev 2013-09-14 20:50:10 följande:

Hej allihop! Förra söndagen fick vi åka in akut till sjukhus!! Men högt blodtryck! Men jag repade mig bra! Men på fredagen den 6 september så blev jag dåligt det var tur att jag var inlagd, jag hade havandeskapsförgiftning! Och jag började krampa! På tjugo minuter så blev det ett akut snitt! Och ut kom en liten liten kille på 670g ovh 34,5 cm! Jag var sövd och fick inte träffa mitt underverk pån18 timmarbmen han hade sin pappa hos sig! Så nu bor vi på neo! Men våran kille och våra tre andra barn! Dagarna går upp och ner glädje, sorg! Tråkiga besked och glad besked! Men han är en kämpe våran lilla lilla kille med ett stort namn! Maximillian!

Fy vilken fruktansvärd upplevelse!

Jag hoppas att ni båda kämpar på och blir bra!

Grattis till lilla lilla Maximilian!
  • FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-09-15 15:21:05 följande:

Sjuksystern i mig andas ut! Du är åå rätt ställe... vad säger dom?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Inget fel på bebis, livmoder eller moderkaka!

Skönt!!

Men vi ligger och väntar på kirurgen. Något är knas i magen
  • FiaFunderar

Usch det blev 5 långa timmar på sjukan!

När kirurgen hade petat och klämt och haft sig så sa han Navelbråck!

Iväg till röntgen där de gjorde ultraljud. Han kunde inte se ett direkt bråck men det är något liknande. Det är nåt slags "hål" där det trycks upp fett (där det inte ska vara) och det orsakar den här jäkla smärtan.

Vad de kan göra?

Ingenting! De kan/vill inte operera nu eftersom jag är gravid. Efter förlossningen ska jag återhämta mig i 1-2 månader och återstår smärtan då så ska jag höra av mig till kirurgen igen...

Så nu är det värktabletter och jaa... inte göra allt för mycket som förvärrar smärtan. :(

• FiaFunderar
    Ireth81 skrev 2013-09-15 21:35:43 följande:

Fiafunderar lider med dig och hoppas att smärtan blir bättre för dig. När har du bf? Håller tummarna för dig.

Har BF: 14 december
  • FiaFunderar

BM-besök idag igen :)

Ligger fortfarande 2 cm mindre i SF-mått än vad jag gjorde med Leonora i samma vecka.

26 låg måttet på idag i vecka 28. Precis på medelkurvan.

Ändå känner jag mig större och klumpigare i den här graviditeten.

HB: 130

Blodsocker: 4,6

Hjärtslag: 135

• FiaFunderar

Nu har vi bestämt oss för Baby jogger city select vagnen!

Vi har haft baby jogger city mini förut och är supernöjda med märket. Speciellt ihopfällningen på vagnen.

Jag ville väldigt gärna ha barnen brevid varandra men nu när jag har provkört och dottern har provåkt en city select så har vi bestämt oss!

Dessutom har vi hittat den på en hemsida från England för typ halva priser mot Sverige...

• FiaFunderar

Jag kommer gå lika många gånger till BM som jag gjorde första graviditeten (2011/2012)

Jag har fått alla mina tider för den här graviditeten :)

• FiaFunderar

Jag och bebisen har mystisdag i soffan. Ätit taco och en liten kexchoklad :)

Hon sparkar och far runt i magen som alla kvällar :) <3

Svar på tråden December bebis 2013