December bebis 2013
Miss K- tack för råden, ska prova med att palla upp sängen. Upplever honom inte förkyld, men allt är värt att prova!
Miss K- tack för råden, ska prova med att palla upp sängen. Upplever honom inte förkyld, men allt är värt att prova!
Har ni märkt någon tendens hos era ca 4 månaders-bebisar, att de sover bättre på natten ifall de är vakna mer under dagen?
Jag har nojat lite över att nätterna kommer bli sömnlösa när min sover mycket under dagen, men har hittills inte sett någon direkt koppling.
Usch så hemskt,tur att allt gick bra!
Vi kör också med sempers banangröt, poppis som bara den :)
Tack för att ni informerar! Vill ju självklart det bästa åt mitt barn, och tror i mitt stilla sinne att när jag går och köper en känd produkt på en välkänd matvarubutik att det ska vara bra mat! Hur ska man veta sånt här? Ska man vara kritisk till allt? Jag blir så matt, och känner mig så opåläst och okunnig.
Vi tänkte börja på med syskonförsök till hösten, om det vill sig alls vill säga, den tog ju ett antal år att få till den här grabben. Det visar sig. Kämpar på med vikten här med! Gick upp 11 under graviditeten, och har tappat 17 sen förlossningen. Har rätt mycket å ta av så jag vill ner mer innan vi börjar på en ny ev. graviditet.
Det är jättesynd om tråden dör ut, jag har inte bidragit mycket själv iof, jag tar mig inte tid helt enkelt! Vilket är riktigt dumt, för här finns det ju ändå en hel grupp människor som blev förälder samtidigt som mig. Min grabb är en riktig sköning om dagarna, han lägger sig till med nya ljud varje dag, och tjuter av glädje. Han ligger helst i babygymmet eller står korta stunder i gåstolen. Han är inte överdrivet förtjust i att vara ute, men vi tränar på det varje dag. :)Nätterna är helt ärligt hemska. Sen 4 veckor tillbaka, vaknar han minst en gång i timmen, och det enda som tröstar är mat. Jag har ju aldrig kunnat amma, han har alltid fått ersättning, så det är inget ammningsrelaterat det handlar om. Jag har provat alla tips jag fått nu, och inget gör honom nöjd. Jag hoppas att det är en fas och att det går över snart, men samtidigt livrädd att vi har lagt oss till med nå ovanor som vi inte får bort..
Var på Bvc igår, Alfred är uppe i 8700g och 67 cm :) Diskuterade A nätter, då han vaknar 5-15 ggr per natt. Dr tyckte vi skulle prova mjölkfri ersättning en vecka framöver. Alfred har haft eksem några månader också som vi inte får bukt på, så jag hoppas verkligen vi har hittat en lösning. Började idag, så får se hur natten blir nu! Hoppas...
Nu har det gått några dagar som vi provat med mjölkfri ersättning, och man märker en tydlig skillnad! Från att vakna 5-15ggr natt, så har det varit 2 gånger per natt sen vi bytte ersättning.
Vi fick en burk ersättning på bvc i onsdags som vi skulle prova med över helgen, så skulle vi höras på måndag. Jag har doserat efter anvisning och Alfred har ätit den ca mängd de rekomenderar, men ändå tog burken slut under fredagen. Jag hörde av mig till bvc, men de ringde aldrig upp. Så jag skickade sambon till apoteket för att köpa en burk. Men nej, de fanns inget sånt hemma på något av våra tre apotek. Tillslut reserverades en burk på ett apotek 5 mil härifrån vi skulle kunna hämta i morse.
Så kl 10 när de öppnade hängde vi på låset.
Till min fasa så kostar en burk 220:- . EN burk som räcker tre dagar!!
Bvc har nämt att man får ersättningen på recept om det visar sig vara mjölkallergi, men apoteket hävdar att det fortfarande samma pris med recept!
Men jag kommer alltså få lägga tusentals kronor på mat åt grabben!
Ursäkta mitt långa och kanske röriga inlägg,men känner mig lite smått förtvivlad över att lägga sånna pengar på mat.
Hej på er! Det var jättelängesen jag läste här och ännu längre sen jag skrev nåt. Livet har varit lite upp och ner på senaste tiden. Hur som helst, tiden går fort nu, plötsligt var min nyfödde 8 månader! Vad hände liksom? Alfred har hunnit fått 8 tänder, precis tagit sina första krypsteg och han vill gärna ställa sig upp mot allt! Han sover fortfarande knöligt, inga hela nätter här inte! Vi har länge krånglat med allergiutredning. De började med mjölkuteslutning utan resultat. För några veckor sen fick vi på pricktest veta att han var allergisk mot hund. Jobbigaste beslutet någonsin kom, då vi fick ta bort våran 9 år gamla hund... Annars har jag hunnit gift mig! Det var på tiden efter 9 år tillsammans. Vi har planerat in en Spanienresa under september, och efter den tänkte vi försöka oss på ett syskon! Så där ja, då har jag uppdaterat mig, nu ska jag läsa ikapp 100(?) sidor :)
Vi har också börjat med syskonprojekt :) det blir andra försöket nu, men jag har inga förhoppningar att det ska ta sig så snabbt.
Hallå!
Jo här väntar vi syskon, i oktober :)
Vi har inte fått nån plats på förskola än, men väntar irriterat.
Vi väntar också syskon i oktober när har du bf corky? Och när kom novemberbebisen?
Corky - när vill ni ha plats? Vi vet inget än heller trots att jag har ringt å tjatat! Börjar jobba nu på måndag oxå efter att ha varit hemma sen okt 13. Så pappan i huset får vara hemma med våran skatt! Har sådan ångest, kommer längta ihjäl mig efter min goding!!
Corky - men fy så dåligt!! Ring upp eran köansvarig å kräv svar!! Det är ju inte ok någonstans!!
Här väntas också syskon i mitten av oktober