• MissKaos

December bebis 2013

Tror jag fick det av drag/kyla. Kom inte tbx näj jag började sova med nattlinne. Sen hade jag värmande inlägg runt tuttarna i början. Och inga byglar i bhn! Klämmet kan orsaka stockning.

Köpte du bhar för amning med? Det är ju olika men dom flesta sover ju m bh i början iaf det läcke.. tyckte deras från trofé var sköna.

Ireth81 skrev 2013-09-19 20:11:55 följande:
    Jag såg inga mer än vanliga linnen och vanliga toppar, och de jag köpte ahh får kolla på tradera tack för tipset haha tur FL. Finns

Ja kan förstå det med, hoppas man slipper det, en dum fråga hur gör man för att försöka undvika det? Hua jag kan tänka mig att det är jobbigt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Chansa lite.. nä men jag tog på gränsen till dtor och ulkareds var rätt mjuka och töjbara. Ngn brhöver man ju ha direkt till bb..

sarak skrev 2013-09-19 20:46:34 följande:
    Dum fråga kanske, men hur vet man vad man ska ha för storlek på BHn? Känns onödigt att lägga ut pengar på amningsbh som inte passar sen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Skulle aldrig sova med bh annars mrn blev tvungen.

Just dom menar jag. Dom är sköna! Slet väut fyra st av dom två linnen m inbyggs amningsbh och en annsn bh samt ett par långärmade och ett parvkortärmade tröjjor och ett nsttlinne sist. Det var hål och helt slt. Lagadr vissa plagg tom..men jag ammade länge..

Kuriosa..Jag vägrade ta av bhn på fl sist. Hade en finbh för amning pä. Bra för nu kan jag visa kort för vem dom när issk lom upp på bröstet. Hadr jag inte velat utan bh..

Ireth81 skrev 2013-09-19 21:01:30 följande:
    Okej bra att känna till iom vi får i dec jg sover alltid i nattlinne men får hålla koll.

Ja det gjorde jag trofés två st 99:- en vit och en svart. De hade en super snygg med spets men inte i min storlek. Okej jag sover utan bh nu, men får kanske börja när jag börjar läcka.

• MissKaos

*lol*

Dax att byta ämne

Låter som om det skulle röycka till alla i tråden :')

sarak skrev 2013-09-20 07:02:36 följande:
    Drömde att jag köpte storpack amningsbh. 150 st i en påse, blandade färger

• MissKaos

Du kan ju komplettera sen. Tror det är en bra start! Läckandet verkarvara väldigt olika från person till person.

Föda med bh blir det för mig med.. konstigt att det känns viktigt i samanhanget. Men det var lite att behålla värdigheten med tror jag. Bm sa att det car rätt canligt!

Inte gått upp ngt i vikt på fyra veckor nu.tror jag vägde mig med jeans och tröjja. Drog då av ett kg för det. Verkar rimmligt va? Skönt förjag ökade så fort ibörjan bnsa då att det kan bli såhär. Själv såg jag ryggont ochviktkamp deluxe efter barnet. Fick kämpa sist men då hade jag mkt extra pga hormonbeh innan grav.

Ireth81 skrev 2013-09-19 21:34:56 följande:
    Nej jag är lite så med.

Ja de var sköna riktigt sköna! Så det förstår jag, haha oj jag har bara två amningsbhar än så länge och 3 amningströjor. Åh vad smart tips, jag har haft bh på mig hela dagen och sedan av på kvällen, men börjar jag läcka så blir det dygnet runt och även på fl. Tack för tipset

• MissKaos

Mycket kärlek iden

Ireth81 skrev 2013-09-19 21:02:30 följande:
    Ville bara visa upp min fina tavla, väggord jag fäst på en canvas tavla.

Så nöjd med den

• MissKaos
    Vad ska man sä
    v29. Inkl den ofantligt snygga outfiten cykelskor, byxor med inbyggd blöjja och herrlinne.. *s*
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-20 09:57:07 följande:
    Har aldrig ens tänkt tanken att jag ska ha på mig bh när jag föder. För mig känns det helt naturligt att vara utan bh vid ett sådant tillfälle. Vill inte ha något som sitter åt på kroppen. Men tur är ju att vi alla är olika. Är så inne i mig själv när jag föder så jag tänker inte ens på att någon ser mina bröst då. Brukar annars tycka det är jobbigt med brösten då de är väldigt stora. Ett av mina stora komplex. Så när jag slutat att amma så blir det nog en bröstförminskning.
    JAg tyckte det var bekvämt med BH. Jag ville ifs gå omkring hela tiden och då skumpade ju brösten..  Men sen nej, skönt med den på! JA tur man får göra olika :-9 Lite humor i det hela att jag osm sjusköterska ju har sett det mesta på folk och än aldrig har reagerat neg på ngns kropp. Eller jo, men det är ju inte SÅ vanligt att man kommer in så smutsig att strumbyxorna har växt fast på kroppen. Det var jobbigt att se..
  • MissKaos
    Ireth81 skrev 2013-09-20 09:47:01 följande:
    Ja jag tänkte det med. Har några trofé utan bygel som är sköna med.

Ja lite så känner jag med, inte för jag tror någon av personalen skulle bry sig ändå men för mig är det viktigt.

Oj okej, men det kan ju som du säger bero på att du gick upp mycket i början, själv har jag inte ökat mer än 4,8 kg men IOM jag Har övervikt så får jag inte öka för mycket, men som jag sa till min bm, jag vill inte bli en "fet" mamma som inte orkar med sitt barn, utan mitt mål är att använda graviditeten till att göra ändringar så jag fortsätter på den linjen sen. Oj fy låter hemskt bara hoppas man slipper det för det är fruktansvärt när man har ont i ryggen
    Det är mitt gamla diskbråck som oroar mig. Får ont om jag väger för mkt tyvärr...

Spinningen idag gick åt h-te! SÅ besviken Halva passet var kanon. Kände som "oj redan halvvägs" så fick jag akutont i magen och fick gå ut! Tror dock det var att jag åt för tätt inpå passet... Synd, mår gott av att få spinna. Bra musik och kul folk och träning som känns bra.

Nu verkar det värsta lägga sig iaf. Ska hämta upp sonen. Lovat fika på cafe.. Hoppa det magonda inte kommer tbx, ska jobba helgen och då är man ensam sjuksyster. Så inget kul om jag måste sjuka mig. Ja går det inte över måste jag väl ringa fl tror jag. Tycker mig dock känna att dendär kycklingmackan är på G ut så det kankes bara var mat tätt på och dumpingsymptom. Får lätt det av  mat före löpning ogravid men spinning brukar inte vara problem. Well, det är ju redan lätt fullt i magen numer.
  • MissKaos

"Mensvärk" i framdelen av magen. Blir värre så fort jag går, känns lite ner i ljumskarna oxå. Otevligt. Hade inte såhär med Isak. Ngn som känner igen detta? Funderar på att ringa fl eftersom det började emd den där jättemagonda grejjen vid lunchtid. Och sen tog detta vid. Inga direkt s-dr. Maken jobbar till kl 19 och imorgon ks jag jobba..

. Ätit glass med lilleman Mellanmål deluxe på en fredag. Mysigt... Vi fikar alltid på fredagar. Både jag och aken brukar sluta tidigt. Så hämtas Isak och vi fikar antingen på cafe eller hemma, oftast hemma. En bra start på helgen!

• MissKaos
    Goldie skrev 2013-09-20 16:11:10 följande:

Det är ju superbra värden på en glukosbelastning, vad härligt att höra!'

Hur ofta får du som också väntar andra barnet träffa din BM? Jag har tid 30/9 och har då inte träffat henne sedan 7 augusti, känns som långt med nästan två månader men det kanske är standard andra gången? 
    Dom har ändrat så det är ingen skillnad mellan första och andra graviditeten längre. JAg frågade BM om det eftersom ajg trodde man gick mindre med andra kotten. Men icke. Det är ett jäkla skutt.. Jag var där 21/9 har tid igen nästa vecka. Onsdag. Vad är det då? *minnesförlust*
Svar på tråden December bebis 2013