• MissKaos

December bebis 2013

Goldie skrev 2013-09-21 17:54:45 följande:

Har haft massa ont i magen och korsryggen idag :( Som mensvärk typ, fast inte allra allra värsta sorten (har haft mensvärk som gör förlossningsont tidigare i livet, och SÅ ont gjorde det inte idag...). tror jag har mer sd också men svårt att säga då det känns som att magen gör ont hela tiden.
    tänkte ringa förlossningen och höra tidigare idag men så blev det bättre. Och nu har det kommit tillbaks. vågar man tänka att det bara är växtvärk? Eller åtminstone vänta till imorgon och se om det går över? Är ensam hemma med dottern som sover nu - mannen har såklart med sig mobil och kan snabbt komma hem om det skulle vara nåt, men vill helst inte störa i onödan när han för en gångs skull får ha något roligt för sig (jag har inte orkat ta så stort ansvar för dottern de senaste månaderna pga graviditet och jobb, och vi har ingen barnpassning i trakten...).

tänker att det borde ju bara vara växtvärk eller förvärkar, är ju bara i v 27 och har inte haft något problem tidigare egentligen.  

Ring in! Jag hade inte vågat chansa. Eller testa om det ger sig på alvedon och ett varmt bad. MEN läser du lite bakpt i tråden bland alla inlägg jag har gjort så ser du ju hur dom tog mig på allvar. Och tänk om din livmodertapp blir påverkad? Tänk hur du kommer känna då..
    Till mig sa dom att S-dr kan man ha men gör dom ont är det INTE bra. Och "mensvärk" ska man inte ha i samb med s-dr. Så jag säger ring och prata med dom.. Tror nog hellre din man kommer hem än att det går snett på ngt vis.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Lycka till med det jag med till ulkared. Dom hat uppgraderat bsbysortimentet enl hemsidan..

Ireth81 skrev 2013-09-21 20:44:24 följande:
    Misskaos jag har shoppingförbud hahaha

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Uppdateringengen gjordes igår.

Ireth81 skrev 2013-09-21 21:48:26 följande:
    Hahaha tack tror inte det kommer gå så bra dock men försöka duger ???? nja jag tyckte det var väldigt utplockat på baby avd (sakerna) och väldigt lite unisex (kläder) o små kläder, men kanske jag som missa var de har babykläderna. Var ju där i onsdags

• MissKaos

Vi är flera som bor i gbg.och hsr bil... ska jag inboxa mitt nr in case of emergency?

Läter rätt vidrigt med dina fogar. Hoppas bebis fixerar sig och att det stablisersrar dina fogar..

Repan skrev 2013-09-22 00:11:41 följande:
    Usch blir orolig för alla dessa sammandragningar som alla har, påverkade tappar och så vidare... hoppas det går bra för alla. Nu är vi ju så långt gångna att överlevnad ska vara rätt säkert men hoppas såklart bebisarna får bakas klart innnan de kommer, de allra flesta åtminstone.

V. 28 idag, +8 kg. Har mycket ont av foglossningen nu, men simmar då och då, varav kanske max 30 minuters krålande med mycket lite sparkande med fötterna, sen ligger jag och flyter för att musklerna ska få slappna av. Håller på med TENS, spikmatta och massage, varma bad, vetekudde och alvedon. Det går okej de flesta dagar, jag får ihop studierna men inte mycket mer, det går dåligt vissa dagar då jag bryter ihop och grinar och det går bra andra dagar då jag till och med kan sitta ett tag på restaurang eller besöka nån butik på stan eller så.

Frun ska iväg utomlands en vecka till familjens sommarhus i sydeuropa, är lite nervös över det. En vecka känns så länge. Jag kommer ju bara vara i v. 30 ungefär men ändå. Hon ska handla mat till hela veckan och städa och så innan hon åker, laga lite mat som kan frysas in till mig osv, så att jag bara behöver tänka på plugget och mig själv. Men är lite nojig ändå. Tänk om jag föder när hon är borta... Suck, hjärnspöken :)

Annars är jag lite peppad på att det är 90 dagar kvar nu. 90 dagar, det känns överkomligt. 

• MissKaos

S-dr kan man ha. Det är rätt normalt ffa för omföderskor och i sista trimestern. Men manska inte ha mensvärk el ont då ska det kollas. Sen kan det bli såhär utsn att det är ngt alls mer än bara förvärkar.. eftersomnmin tapp är opåverkad surar jag nu. Soffan är tråkig. Vill inte missa Ullared! Åh sndra sidan ska kolla vilken v jag är i då. Har man kommit till 34+0 bara.. kommer sitta och sura med sdr till v 42+2 tror jag...

• MissKaos

Jag behöver med mest strumpor på klädfronten. Men såg deras söta heldressar åå tipssidan dom har. Och jag kan ju köpa ngt i större strl kanske.. typ 68

tåg skrev 2013-09-22 10:38:07 följande:
    Jag var i Ullared igår. Tyckte dom hade massor med fina bebiskläder! Men eftersom det är andra barnet så har vi redan "allt". Så jag kom bara därifrån med lite strumpor ;p Ville haft någon söt mössa men lyckades inte hitta det. Mammakläder var det jättedåligt med tycker jag. Besviken! Annars blev det lite smått och gott, som nappar och nappflaska. Och julklappar till storebror :)

Ha en skön söndag allihop!

• MissKaos

Skönt att allt var bra! Väl värt kollen att bli lugn

Här hsr det varit någrs långa lite onda s-dr på kvällen och mkt sprattel i magen. Känner utanpå magen att den blir hård. Typ mensvärk av och till. Blev såhär när jag fixade mat och badade sonen. Alvedonen slut. No good!

Goldie skrev 2013-09-22 19:11:22 följande:
    och just ja förresten, på FL skulle barnmorskan först bara känna hur Herr Bebis låg, om han fixerat sig osv... hon kände en stund med fokuserad min (så jag hann bli orolig) och sa sedan "ja alltså jag fattar inte hur han ligger, det är HELT kors och tvärs. men jag kan ju säga dig så mycket som att fixerad och redo att komma ut, det är han INTE". :P

• MissKaos
    Ireth81 skrev 2013-09-23 10:14:00 följande:
    Ja, fast jag behövde mycket unisex och jag hitta inte många små bodysar i unisex tyvärr bara de trådhyllorna. På baby avd så var jag ute efter gallerfilt och hitta bara lila och likaså baby bad saker hitta jag inte mycket. Var lite sådana saker jag kände var lite synd för vi skulle köpa det sista men vi fick inte med allt tyvärr. Men som du säger beror lite på vad man behöver.

Då blir det vita bodys Det är ju fint, men inte bara.. Kollade deras blogg nu ser utom om dom har fått in en del. Men det är inte så himmla könsneutralt precis! Om det blir Ullared ska jag kolla på flick, ser ut som om dom har lagt en helvit laban onepice där och en svart på pojk. Svart vill inte jag ha på min bebis men gärna en vit..
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-23 07:32:55 följande:
    Vad olika vi upplever. Var där i onsdags med och tyckte det va bra utbud på både kläder och babyavdelning. Beror nog på vad man föreställt sig? Fanns mycket bra saker, men va bara lite få saker jag behövde då vi redan har det mesta sedan innan. Sedan på mamma-avdelningen så var det inte jättemycket kläder att välja mellan. Men har aldrig varit på någon affär som har något bra utbud iaf. Hittade både amningströja och fina gravidtröjor till billigt pris.
    Fanns det några jackor för Preggofanter?
    Det är det enda jag behöver! Kommer kolla efter en stor parkas eller ngt annars. Gärna en som går knäppa runt mig och sjalad bebis sen... Dom hade noll byxor när jag var där, men lite toppar fanns. Inte så "roliga" men bra bas..  Amninggströjja hoppas jag dom har kortärmad till mig.
  • MissKaos

BM idag kl 13:30. Återstår att se vad hon säger. Kännerm ig lite besviken om jag inte får avsluta på jobbet. Pratat med min chef och det verkar ändå ok att jag skulle plocka ut all min komp/flex tills jag går hem. Dvs nästan 30h.. Jag är nu sjuk tom onsdag. jobb to+fre denna veckan. Jobb nästa vecka + må veckan därpå. Sen *poff* Jag skulle då tänka mig ta bort långdagarna på måndagar och jobba 7-14. Ta ledigt onsdagen samt korta av ngn mer dag. MEN jag måste ju ta mig dit! Antingen spårvagn = gå till vagnen tar 10min sen åka vagn 30min, gå ca 15min. Får lite s-dr av att åka vagn.. Eller cykla 45 min Enkel väg. Bil är kört. 12kr/h för parkering PLUS trängselavgift som jag tror blir på minst 35kr/dag.. Det går ju inte! En dag kan man ju göra det men 8dgr. Betala nästan 800 kr för att åka fram och tillbaka?

Svar på tråden December bebis 2013