• Anonym (Naiv idiot.)

Sex tre dagar efter abort

Jag VET att alla kommer bojkotta mig just nu, men jag tar hellre smällen här än med doktorn änsålänge. Det är såhär att jag i måndags tog min första tablett(medicinsk abort), och i onsdag gjorde själva aborten. Nu till själva problemet ; När jag var på lasarettet så sa dom: ha ej samlag etc förens efter minst tre veckor efter aborten för att minska risk för infektion. Naiv-och ovetandes som jag är så tänkte jag att äsch men vadå en infektion? Hur farligt kan det vara. Så idag- ca tre dagar Efter Aborten hade jag sex med min pojkvän. Utan kondom. (Avbrutet sex) och ja jag blöder fortfarande. Kände lite smärtor i nedre delen av magen under samlaget men tänkte inte mer på det, och nu ett x antal timmar senare ligger jag och kvider i sängen av smärta. Börjar googla och inser att oh my looord detta är farligt. Snälla säg att någon där ute varit lika dum som mig, förklara lite symptom för infektionen, och berätta gärna hur det gick för er, risker osv? Ja, som sagt är jag redo för alla elaka svar och kommentarer för jag har själv förstått vilken jubelidiot jag är, men snälla ge mig svar.. /:

• Svar på tråden Sex tre dagar efter abort
  • Petite Chérie

Du borde nog ringa sjukvårdsupplysningen.

God has given you one face, and you make yourself another.
  • Anonym (Naiv idiot.)

Ja jag vet.. Svåraste beslutet i mitt luv att göra aborten, men v någon anledning så kund jag inte hålla mig ifrån min pojkvän. Skäll gärna på mig för det behövs verkligen. Och jag VET att jag är dum i huvudet .. Snälla hjälp bara?

• Anonym (Naiv idiot.)
    AngieT skrev 2013-03-30 00:40:44 följande:

AngieT skrev 2013-03-30 00:40:44 följande:

Jag borde förmodligen det.. Tänkte bara höra om det finns någon med egen erfarenhet som kunde berätta mer..
  • Tealhawk

Om du tror du fått livmodersinfektion måste du ju åka in! Min kompis höll på att förblöda efter hon fick det efter medicinsk abort. Hamnade på akuten och hade förlorat över 2 liter blod. I värsta fall så dör man av det, i näst värsta fall blir man infertil och i bästa fall så läker man ihop efter behandling, men obehandlad så lär det inte bli rätt.

Att du hade OSKYDDAT sex 3 dagar efter abort är för korkat för att ens lägga tid och energi på.

These are not the droids you're looking for
  • Petite Chérie
    Anonym (Naiv idiot.) skrev 2013-03-30 00:44:02 följande:

Jag borde förmodligen det.. Tänkte bara höra om det finns någon med egen erfarenhet som kunde berätta mer..
    Jag har ingen erfarenhet tyvärr, men en infektion i kroppen är farlig om du inte får hjälp. Skäll från någon på FL kommer inte hjälpa. Du måste ringa.
  • Anonym (Naiv idiot.)
    Tealhawk skrev 2013-03-30 00:45:06 följande:
    Om du tror du fått livmodersinfektion måste du ju åka in! Min kompis höll på att förblöda efter hon fick det efter medicinsk abort. Hamnade på akuten och hade förlorat över 2 liter blod. I värsta fall så dör man av det, i näst värsta fall blir man infertil och i bästa fall så läker man ihop efter behandling, men obehandlad så lär det inte bli rätt. Att du hade OSKYDDAT sex 3 dagar efter abort är för korkat för att ens lägga tid och energi på.

Fy-fan.. Ser verkligen inte ljust ut det här. Men utöver nedre magregionen så har jag inga andra symptom. Blöder mycket som jag alltid gjort (både vanlig mens och även nu efter aborten) , vet du möjligtvis några andra "vanliga" symptom.. Typ feber fick jag höra?
  • Anonym
    Om man har buksmärtor, feber och/eller illaluktande avslag ska man omgående söka vård!

Så det är bara att åka in till akuten. 
  • Anonym (Naiv idiot.)
    Anonym skrev 2013-03-30 00:53:14 följande:
    Om man har buksmärtor, feber och/eller illaluktande avslag ska man omgående söka vård! Så det är bara att åka in till akuten. 

Mm men eftersom jag har haft smärtor efter aborten också, uppenbarligen i nedre buken, så är det ju svårt att avgöra. Feber har jag ingen, illaluktande mens har jag inte heller.. Ont har jag men det har väl alla? Är just för tillfället på semester, och har väldigt svårt att kunna ta mig till varken doktor eller ringa sjukvårdsupplysningen.. Så vad fan gör man då?!
  • Petite Chérie
    Anonym (Naiv idiot.) skrev 2013-03-30 01:06:30 följande:

Mm men eftersom jag har haft smärtor efter aborten också, uppenbarligen i nedre buken, så är det ju svårt att avgöra. Feber har jag ingen, illaluktande mens har jag inte heller.. Ont har jag men det har väl alla? Är just för tillfället på semester, och har väldigt svårt att kunna ta mig till varken doktor eller ringa sjukvårdsupplysningen.. Så vad fan gör man då?!
    Varför skulle du inte kunna ringa menar du?
  • Lilia

Men herregud, du gjorde en abort för tre dagar sedan och nu har du oskyddat sex!!! På återbesöket sedan kan du få premitivmedels information, ta den chansen. Jag kan redan nu berätta för dig att man blir gravid genom oskyddat vaginalt samlag.

• Anonym (du skojar?)
    Anonym (Naiv idiot.) skrev 2013-03-30 01:06:30 följande:

Tja, blir steril? Det verkar vara det du satsar på, om du går med en obehandlad livmoderinfektion och det vill sig illa.

Skärp dig för helvete och ring och rådgör med vården, har du inte lärt dig ringa hem ens?

Och våga inte bada i nån pool!
  • Tealhawk
    Anonym (Naiv idiot.) skrev 2013-03-30 00:50:08 följande:

Fy-fan.. Ser verkligen inte ljust ut det här. Men utöver nedre magregionen så har jag inga andra symptom. Blöder mycket som jag alltid gjort (både vanlig mens och även nu efter aborten) , vet du möjligtvis några andra "vanliga" symptom.. Typ feber fick jag höra?
    Om du blöder mörkrött färskt blod fortfarande skulle jag ta det som ett varningstecken. Det man blöder ut är ju hinnor, foster och moderkaka. Det borde redan vara ute eftersom du fått åka hem och allt. Alltså är det såret på livmoderväggen kvar (efter moderkakan) och efter så här många dagar borde du ha slutat blöda mörkt blod. Det borde snarare vara ljusrött. Det kan lukta lite dåligt, men inte jätteilla, då kan det tyda på infektion. Man kan få feber också som tecken på att kroppen försöker bekämpa infektionen själv.

Du borde faktiskt ringa in och höra med sjukvården. Bättre att ta en pinsam grej nu än att få konsekvenser senare. Menar, du låter relativt ung och det är ju varken värt att dö eller bli steril nu. Ifall du dessutom skulle ha barn sedan innan är det ju en ännu större anledning till varför du måste söka vård.
  • Anonym (infektion)

Jag fick livmoderinfektion ca 1 vecka efter att min dotter föddes.
    Symptom; Smärtor i buken, ökad blödning, frossa och 40 graders feber.
    Åkte in på jourcentralen och snabbsänka visade infektionsvärde på över 200 (normalt skall ligga under 5). Blev vidare skickad till gyn.akuten på ett större sjukhus där jag genast efter undersökning blev istoppad diverse piller och antibiotika... fick ligga under observation ett par timmar för att se att allt var ok innan dom slutligen släppte iväg mig med viss tveksamhet (dom ville egentligen lägga in mig för att få antibiotika intravenöst under natten). Detta efterföljdes av flera återbesök innan jag blev friskförklarad.
    Men detta är inget som man ska ta lätt på, för man kan bli rejält sjuk.
    En vän till mig råkade ut för detta i december (dock under en graviditet), akut kejsarsnitt, ungen fick ligga på neonatalavdelning pga blodförgiftning, hon låg inne på IVA i 1 vecka för att hon var såpass dålig däran.

Mitt råd, sök sjukvård. Heller en gång för mycket än för lite. Jag trodde att jag hade åkt på influensa eller något då smärtor i buken och blödningar är fullt normalt efter en förlossning, hade jag väntat en dag till med att åka in så hade jag definitivt hamnat på IVA eftersom själva infektionsförloppet brukar gå snabbt från dålig till sämre.

• fluu

Ja,det var ju väldigt korkat. Kondom hade varit att föredra.

Livmoderinfektion är inte att leka med,ring 1177 och hör med dem eller ännu hellre ring gynakuten,du måste in på undersökning snarast.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym

Va du gör en abort och har sex 3 dagar efter låter mycket märkligt att göra så tycker jag. Vill man inte ha barn använder man skydd speciellt eftersom du redan har gjort en abort

• Mia3638

Hur har det gått för dig? Jag gjorde just samma misstag, ringde 1177 men dom kunde inte ge mig någrasvar.. Hände något?

• Riene

Hej! Jag kan inte skriva bra svenska men jag behöver er hjälp, jag gjort abort 3 maj sen det gick bra, men jag hade gjort sex men min kille i fredags 27 maj, jag började få lite ont i magen och idag fick jag jusblöd, men när jag gjorde sex , vi använder kodom, jag är orolig för infektioner, snälla, jag hehöver er hjälp. tack

• Anonym (aaa)
    Riene skrev 2016-05-30 00:25:04 följande:

Hej! Jag kan inte skriva bra svenska men jag behöver er hjälp, jag gjort abort 3 maj sen det gick bra, men jag hade gjort sex men min kille i fredags 27 maj, jag började få lite ont i magen och idag fick jag jusblöd, men när jag gjorde sex , vi använder kodom, jag är orolig för infektioner, snälla, jag hehöver er hjälp. tack

Det är nog lugnt om du får jätteont i magen, feber och blöder mycket så ska du söka hjälp.
Svar på tråden Sex tre dagar efter abort