Inlägg från: Anonym (infektion) |Visa alla inlägg
  • Anonym (infektion)

Sex tre dagar efter abort

Jag fick livmoderinfektion ca 1 vecka efter att min dotter föddes.
    Symptom; Smärtor i buken, ökad blödning, frossa och 40 graders feber.
    Åkte in på jourcentralen och snabbsänka visade infektionsvärde på över 200 (normalt skall ligga under 5). Blev vidare skickad till gyn.akuten på ett större sjukhus där jag genast efter undersökning blev istoppad diverse piller och antibiotika... fick ligga under observation ett par timmar för att se att allt var ok innan dom slutligen släppte iväg mig med viss tveksamhet (dom ville egentligen lägga in mig för att få antibiotika intravenöst under natten). Detta efterföljdes av flera återbesök innan jag blev friskförklarad.
    Men detta är inget som man ska ta lätt på, för man kan bli rejält sjuk.
    En vän till mig råkade ut för detta i december (dock under en graviditet), akut kejsarsnitt, ungen fick ligga på neonatalavdelning pga blodförgiftning, hon låg inne på IVA i 1 vecka för att hon var såpass dålig däran.

Mitt råd, sök sjukvård. Heller en gång för mycket än för lite. Jag trodde att jag hade åkt på influensa eller något då smärtor i buken och blödningar är fullt normalt efter en förlossning, hade jag väntat en dag till med att åka in så hade jag definitivt hamnat på IVA eftersom själva infektionsförloppet brukar gå snabbt från dålig till sämre.

Svar på tråden Sex tre dagar efter abort