Anonym (Naiv idiot.) skrev 2013-03-30 00:50:08 följande:
Fy-fan.. Ser verkligen inte ljust ut det här. Men utöver nedre magregionen så har jag inga andra symptom. Blöder mycket som jag alltid gjort (både vanlig mens och även nu efter aborten) , vet du möjligtvis några andra "vanliga" symptom.. Typ feber fick jag höra?
Om du blöder mörkrött färskt blod fortfarande skulle jag ta det som ett varningstecken. Det man blöder ut är ju hinnor, foster och moderkaka. Det borde redan vara ute eftersom du fått åka hem och allt. Alltså är det såret på livmoderväggen kvar (efter moderkakan) och efter så här många dagar borde du ha slutat blöda mörkt blod. Det borde snarare vara ljusrött. Det kan lukta lite dåligt, men inte jätteilla, då kan det tyda på infektion. Man kan få feber också som tecken på att kroppen försöker bekämpa infektionen själv.
Du borde faktiskt ringa in och höra med sjukvården. Bättre att ta en pinsam grej nu än att få konsekvenser senare. Menar, du låter relativt ung och det är ju varken värt att dö eller bli steril nu. Ifall du dessutom skulle ha barn sedan innan är det ju en ännu större anledning till varför du måste söka vård.