Ville inte ha barn, gjorde abort och ångrar mig nu!
TS, jag har aldrig tyckt om barn, och jag var inte alls övertygad om att jag någonsin skulle vilja skaffa barn heller. Många, tom de flesta, av mina vänner har redan barn, men det har inte lockat mig alls. Sedan blev jag oplanerat gravid och gjorde en abort utan minsta fundering. Att bli mamma fanns inte på kartan.
Det var EFTER aborten som det hände något, precis som någon planterat en känsla i min kropp. Plötsligt började jag fundera på hur livet kunde ha varit med barn, och jag började också längta - mycket. Nu är jag gravid i v 34, och har inte långt kvar till bebis kommer. Det här är det största jag har varit med om, och ännu är man inte i mål. Trodde aldrig att jag skulle kunna bli en sådan där fluffig-gos-mys-mamma, då jag brukar höra att jag är mer man än kvinna (präglad av stallmiljö och bara bröder) ;)
Det är mycket möjligt att du kommer tänka om nu, det gjorde jag, och jag har hört om fler kvinnor som upplevt samma sak efter en abort. Din abort är gjord, så är det. Men det betyder inte att du inte kan skaffa barn nu eller snart ändå. Eller senare. Det finns en mening med allt här i livet, det är jag övertygad om! Det var inte din tur just nu, kanske är det din tur nästa gång, kanske inte alls. Ibland måste vi uppleva saker för att lära oss...
Lycka till!