Inlägg från: Anonym (tick tack) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tick tack)

Ville inte ha barn, gjorde abort och ångrar mig nu!

Jag kände mig inte alls redo för barn men min man ville så gärna och tiden började ju gå - jag fyllde 36. Så jag sa okeeeeej då! och på andra försöket tog det sig. Nu blev det ett missfall och jag grät så jag skrek när jag fick provsvaren som visade sjunkande hormonhalt. Efter det var det som om min kropp hade bestämt sig: nu ville den att jag skulle bli gravid och få barn. Tick tack, den biologiska klockan hade satts igång. 

Det gick ett tag och ytterligare ett missfall var ett faktum. Sedan följde utredningar och spermaprov som tyvärr visade att makens simmare inte alls var i form, så vi tog nästa steg och det blev inseminationer (3 st) som inte tog sig och slutligen IVF med ICSI. Det andra IVF-försöket lyckades - jag är i v 20 och superlycklig över det. 

För mig har det haft absolut noll med logik att göra, när min kropp laddades med gravidhormoner första gången så var det som att den satte helt nya fokus. Till och med så att mina bröst växte och min sexlust ökade - även när jag inte var gravid.

Du kanske ändrar dig och vill ha barn i alla fall. När kroppen vill något står man rätt maktlös.  

Svar på tråden Ville inte ha barn, gjorde abort och ångrar mig nu!