• Kakmonster

Vad tycker ni hundägare som inte plockar upp bajset efter er hund nu då?

Det är så äckligt ute nu! Överallt ligger det utsmetat och äckligt hundbajs! Tror ni att bajset försvinner bara för att snön gör det? Nej, nu ligger bajshögarna som spön i backen efter alla bajsningar i snödrivorna i vintras.
    Vad har ni, som faktiskt inte plockar upp efter er hund, för åsikt om dettta? Helt ok, eller? Fy fan.

• Svar på tråden Vad tycker ni hundägare som inte plockar upp bajset efter er hund nu då?
  • Jättekul

Vill inte kapa tråden men om jag får så vill jag gärna göra ett tillägg. 

Alla dessa hundar utan koppel. Det är koppeltvång på de flesta ställen. 

Varför har ni inte koppel och varför plockar ni inte upp er hunds bajs? 

• studentbruttan29

Håller med. Det stinker och jag hoppas deras hundar trampar i allt bajs och tar med sig skiten hem! Även ägaren, Hoppas ni ramlar ner i alla bajshögar med nyllet först era vidriga as!

• Gunilla 044

Sorligt,fattar inte heller,men hundägare tänker bara på sig själva,dom ser inte helheten,tänk på alla barn som halkar i skiten,visste jag vilken hundägare som lämnat skiten så hade jag samlat ihop skiten och lagt det i brevlådan hos ägaren,undrar om hundägare gillar att ha skiten hemma hos sig.

• Erki

Jag håller med men en sak att tänka på som jag upptäckte hos min syster nu när snön försvann var att jag undrade varför hon inte plocka upp hundbajset på den egna tomten och det var tydligen inte hundbajs utan katterna som bajsat lite överallt (utekatter) och det hade nu svällt och såg verkligen ut som hundbajs.

• Gizmo

Jag har två stora hundar, en rottis och en doberman! Plockar ALLTID upp efter de, det är ju självklart. Tycker det är så j*a äckligt med att hundskit överallt! 

Har sagt till några gånger att husse/matte ska ta upp efter sina älsklingar, men då har jag fått fingret eller bara mmm... Så vad ska man göra då? 

• Pinot noir

Om jag plockar upp eller inte beror på var han bajsar. Generellt sett så plockar jag alltid upp om det finns risk att någon trampar i det. Bajsar han i hagen, åkern eller i taggbuskaget så plockar jag inte upp det. Ibland har jag plockat upp efter andras hundar, om jag ska plocka upp efter min hund och ser en annan hög i närheten tar jag den med. 

Koppelreglerna följer jag. 

• 123

Har inte egen hund utan får låna ibland men plockar alltid upp bajset oavsett om vi är i skogen, buskage eller på gatan.
    I hundbajs kan det finnas finns olika maskar, parasiter, virus och bakteriella sjukdomar som kan spridas till såväl människor som andra djur.
    Får lust att mula hundägare med hundbajs när de inte plockar upp efter sina djur.  

• pellan
    Gunilla 044 skrev 2013-04-16 14:06:27 följande:
    Sorligt,fattar inte heller,men hundägare tänker bara på sig själva,dom ser inte helheten,tänk på alla barn som halkar i skiten,visste jag vilken hundägare som lämnat skiten så hade jag samlat ihop skiten och lagt det i brevlådan hos ägaren,undrar om hundägare gillar att ha skiten hemma hos sig.
    Är det inte lite väl att dra alla hundägare över en kam?
    Har själv hund och HATAR våren när allt bajs kommer fram. Som hundägare måste man ju dessutom gå på gräsmattor och annat, man får ju nästan hoppa fram på tå ibland. Sjukt irriterande.
    Jag plockar alltid upp efter min hund!! Ett vanligt samtalsämne på våren bland andra hundägare jag möter är just hur jobbigt det är att vissa inte plockar upp efter sin hund. Om jag ser någon som inte plockar upp säger jag till!
    Det är så mycket bajs ute där jag bor nu så barnen nog skulle få svårt att leka på gräsmattorna, det är jättesorgligt. Köper man en hund får man ta sitt ansvar och plocka upp!
  • Gunilla 044
    pellan skrev 2013-04-16 15:02:59 följande:
    Är det inte lite väl att dra alla hundägare över en kam?
    Har själv hund och HATAR våren när allt bajs kommer fram. Som hundägare måste man ju dessutom gå på gräsmattor och annat, man får ju nästan hoppa fram på tå ibland. Sjukt irriterande.
    Jag plockar alltid upp efter min hund!! Ett vanligt samtalsämne på våren bland andra hundägare jag möter är just hur jobbigt det är att vissa inte plockar upp efter sin hund. Om jag ser någon som inte plockar upp säger jag till!
    Det är så mycket bajs ute där jag bor nu så barnen nog skulle få svårt att leka på gräsmattorna, det är jättesorgligt. Köper man en hund får man ta sitt ansvar och plocka upp!
    Ursäkta,menar inte alls alla,heder åt dig som sköter din hund,vilket alla borde göra.
  • Tjolinti

Två hundar, plockar alltid upp. Jag blir sjukt förbannad på all bajs som ligger ihela området här var jag bor. Jag har även en lista på hundägare  området som jag sett från fönstret att de inte plockar upp så ser jag dem ute så håller jag extra koll för jag vill plocka jävlarna på bar gärning ute och skälla ut dem. Jag har sagt till någoon från balkongen och då fick man ursäkten att de hade glömt påsar så jag sprang in och kastade ner lite påsar. En gång så skrek min man efter en idiot som inte plockade upp efter sin hund, han total ignorerade att min man skrek efter honom, han skrek liksom att han kan få en påse av oss om han nu inte har en. Men han bara gick och sket i oss....

Men fan jag måste berätta om en sak som jag skäms över. När jag rastar mina hundar går jag först en runda på gräs och liknande så hundarna bajsar, sen kan jag gå ut i villa områden. Vad händer, jooo min hund som 10 min tidigare bajsat en fin och normal bajs bestämmer sig för att få diarre och bara skiter ner hela gatan. Inget som gick att plocka upp. Då skämdes jag :S Men inget jag kan göra något direkt åt.

Svar på tråden Vad tycker ni hundägare som inte plockar upp bajset efter er hund nu då?