Inlägg från: broglo |Visa alla inlägg
  • broglo

Skulle ni låta två 15-åringar barnvakta era barn?

Inte vilka 15-åringar som helst, men om jag kände dem och hade sett dem tillsammans med mina barn och kände att det fungerade så skulle jag nog kunna tänka mig det. Men jag skulle nog vilja finnas på ett sådant avstånd att jag kunde bli hemringd vid behov.

• broglo
    ibizsmart skrev 2013-04-20 17:49:05 följande:

Tack för svaren, vi tänkte dela på lönen och mer än 100 kr/h hade vi inte tänkt oss. Alltså 100 kr/h för båda och inte var för sig. Glad

Jag och en av mina kompisar gjorde likadant när vi var 15, faktiskt. Det blev tryggare och bättre för familjen än om jag skulle ha gjort det själv, eftersom det var flera ganska små barn och vi då kunde dela upp dem när de hade olika behov. Å andra sidan kände föräldrarna mig (min faster och farbror), så de visste ju att det inte var något "kompishäng" det handlade om. Allt handlar om att  ni måste bygga ett förtroendekapital hos familjen det rör sig om.
  • broglo
    En struts skrev 2013-04-20 20:45:54 följande:
    En 15-åring som inte ställer upp på egen hand, utan måste ha med en kompis, vill jag inte ha som barnvakt. Nej.
    Och annars beror det självklart på personen.
    Det där tycker jag faktiskt är jättekonstig inställning. Mina egna föräldrar är helst bägge när de passar mina barn. De klarar det en och en, men de räcker till bättre för barnen om de är två och det ÄR ganska stressande att ta hand om flera barn ensam när man inte är van. Jag tycker själv att det är skönt när min man är hemma så vi är två vuxna att fördela ansvaret på. Det är väl moget av två femtonåringar att inse att de gör ett bättre och tryggare jobb om de är två och därför delar på lönen.
Svar på tråden Skulle ni låta två 15-åringar barnvakta era barn?