Fyra missfall... vad ska jag göra?
Hej Singoallan!
Jag har haft 6 missfall på 2½ år ( vi har försökt i snart 3 år) Det längsta jag kommit är till vecka 11.
Efter det 5:e stack vi till Aten nu i Mars o gjorde en immunutredning på Life Clinic hos Dr D där på egen bekostnad (efter tips här på FL)
Prover tas där som skickas till USA o de kollar sådant med immunförsvaret som inte kollas i Sverige.
Jag har höga TNFa värden o hoppas få ner dem med intralipiddropp, Fragminsprutor (som jag ändå har efter missfallsutredningen i Sverige eftersom de fann APC resistens på mig) samt prednisolon (receptfritt i Aten)
o babyaspirin.
I Sverige bedrivs forskning om blodförtunnande, både som tabletter (Trombyl) o som sprutor, om du kan få läkare att skriva ut det till dig. Men i övrigt verkar läkarna jag har träffat på inte så intresserade av missfall.
Jag har provat både 1/4 tablett barnalbyl, Fragminsprutor nu under de 3 senaste graviditeterna, o så nu sist intralipiddropp o prednisolon för att dämpa mitt aggressiva immunförsvar, samt progesteron.
Men tyvärr var det ofostrig graviditet nu sist, upptäcktes på VUL i v 9 o blödde ut 1 vecka senare.
Så det var väl ägget som var dåligt. Jag har ju åldern emot mig också.
Men vi försöker igen, 7:e gången gillt!! Hoppas det finns ett guldägg kvar bara.
Angående hur man gör med livet i övrigt...ja, vi hittar på roliga saker, reser o äter gott, jag passar på att dricka vin o äta ostar när jag inte är gravid, tänker att det snart är slut med det ett tag.
Men livet är ett väntrum nu...att ständigt bli så glad o drömma o planera o tro att nu måste det väl gå bra för att sen falla ner i djup förtvivlan igen o igen....det är så jobbigt..o tanken att det kanske aldrig kommer att bli barn för oss....men vi kämpar på.
Jag känner också att jobbet tar stryk, vill ju bara ha barn o tänker alltid 9 månader fram o missar så mycket, vågar inte ta på mig nya saker, jag ska ju ändå försvinna därifrån snart tänker jag, men ändå är jag kvar år efter år...för att inte tala om alla som blir gravida o får barn o jag som står kvar utan. Det är tungt.