• Inelg

Fyra missfall... vad ska jag göra?

Vad är det för näringsterapi? Vem är Ludmilla?

• Inelg

Arasall. Å jag håller tummarna för dig. Vilken jobbig period du haft bakom dig.
    Vad intressant att vara med i studien. menar du att preliminära svaren är att Trombyl inte hjälper? Alltså enl Lennart själv?
    Utvärderas progresteron i samma studie?

• Inelg

Arasall:
    Tack. Vilken bra info du kommer med!!
    Har du testat?
    Har du fått biverkningar av vaggisarna?

• Inelg
    Singoallan skrev 2014-05-12 14:10:13 följande:
    Mitt underverk kom i april Hjärta

Cirka 10 månader innan: Kinesisk akupunktur och örtte. 

Cirka ett halvår innan behandlades vi av Ludmilla Ondrasek för bakteriell vaginos.

Några månader innan graviditet gjordes koständringar och kosttilskott intogs utifrån resultat av hårmineralanalys. Motion varje dag + fiskolja och tomatjuice.

Prednisolon 5 mg några månader innan graviditet och fram till vecka 12
    .
    Trombyl fram till vecka 36.

Progesteron morgon och kväll fram till cirka vecka 14.

Levaxin. TSH låg under 1 hela graviditeten.

Hade blödningar. Fick antibiotika (cirka vecka 16) utifall att blödningarna berodde på bakteriell vaginos.
    Regelbundna ultraljud i tidig graviditet.

Vad som bidrog till den lyckade graviditeten kommer jag aldrig att få veta. Hur tokigt vissa av "åtgärderna" ovan än verkar, så känns det bra att jag gjorde allt som stod i min makt då min sorg över alla missfall och barnlöshet har varit så oändligt stor och tung. 
    wow grattis... Vad glad jag blir. Du har kämpat sååå!!

Själv är jag i v 34 och bebis mår ff bra :) Lyckan är total!!
  • Inelg

Kort uppdatering.
    En liten flicka kom 2 veckor över tiden. Förlossning typ ett dygn men ut kom hom. Lite komplikationer med blödning och bristning och operation för att få ut moderkakan. Är återhämtad nu och vi mår grymt och jag har aldrig varit lyckligare. Hon är 2 månader nu och jag svävar på moln. Är så tacksam.

Hjärta

• Inelg
    arasall skrev 2014-10-13 08:04:06 följande:

Grattis!

Jag blev gravid bara någon vecka efter att jag skrev i denna tråd, efter den fjärde misslyckade IVF:en, fyra missfall och fyra års försök. I augusti i år föddes en liten pojke, han är jättefin. Han är ingen IVF-bebis, men jag tror verkligen inte att han är resultatet av att jag "slappnade av" eller något liknande (jag var rätt stressad denna period). Jag tror bara att det råkade lossna ett tufft ägg, som klarade sig den här gången.

Vi fick hjälp av Lennart Blomqvist och studien där man testade om trombyl hjälper vid upprepade missfall. Jag vet inte om jag hade trombyl eller placebo, men jag tror inte det var medicineringens förtjänst (studien har ju preliminärt visat att det som spelar roll är snarare omhändertagandefaktorn). Utan att det var ett bra ägg helt enkelt. Men det var absolut värdefullt att vara med i studien. Känslan av att göra något framför allt, och inte bara passivt invänta ett missfall.

När jag genomled mina missfall hade jag ett stort behov av att läsa solskenshistorier, så jag vill bidra med min nu. Det kan svänga snabbt! Kram från mig och min tvåmånaders bebis!!! Jag tänker ofta på alla som försöker och kämpar, de flesta i det tysta. All lycka önskar jag er!!

Grattis vännen, är glad för din skull. Äntligen äntligen gick det för oss också :)
  • Inelg
    Kuben skrev 2014-10-13 13:50:05 följande:

Hej,
    Även jag har fått ett litet underverk!

Denna gång fick jag en låg dos av cortison de första 12 veckorna.

Lycka till ni som kämpar!!

Wow underbart!!!! När kom ditt underverk? Grattis så mkt
  • Inelg
    che71 skrev 2015-04-16 20:52:52 följande:
    Hej!
    Jag hade 6 missfall innan vi fick barn för snart 1 år sen.
    Vi gjorde immunutredning i Aten hos Dr D (se Atentråden) o jag hade högt TNFa
    Min dos prednisolon var 10 mg från precis innan ÄL till ca v 23 (med nedtrappning någon vecka o förstås varje försöksmånad o sen nedtrappning om mensen kom)
    Vissa har ännu högre dos runt 20-25 mg
    Jag hade även Intralipiddropp (några stycken under försöksmånaderna o under den 6:e graviditeten som också blev missfall, samt några stycken under de första månaderna av den lyckade graviditeten)
    samt progesteron till v 15-16
    samt trombyl till v 35
    samt Fragmin till v 37
    o fiskolja o tomatjuice
    Prezolon (prednisolon kan man förresten köpa receptfritt i Aten billigt)
    Lycka till! Ge inte upp! Jag blev gravid på min 42 års dag o det gick vägen äntligen!

Kuben, arasall, Inelg Stort grattis till era barn!! Underbart att ni också lyckades!
    Tack snälla :) Tjejen är 2 nu och vi väntar åter igen en liten. Är i v 12 ????????
    Hur går det för dig?
  • Inelg
    Singoallan igen1 skrev 2016-09-01 16:41:55 följande:

Hej! Vi har fått ett barn till. Fick ett missfall först men såg sedan till att äta kortison igen. Och det gick vägen. Sju graviditeter och två barn senare vill jag bara säga: -Ge inte upp!

Hej. Men grattis söta fina. Vad blev det? Vad för kortison tog du?
    Nä man ska verkligen inte ge upp. 5 MF senare här och 1 barn och en i magen ??
Svar på tråden Fyra missfall... vad ska jag göra?