Fyra missfall... vad ska jag göra?
Vad är det för näringsterapi? Vem är Ludmilla?
Vad är det för näringsterapi? Vem är Ludmilla?
Tack!
Arasall. Å jag håller tummarna för dig. Vilken jobbig period du haft bakom dig.
Vad intressant att vara med i studien. menar du att preliminära svaren är att Trombyl inte hjälper? Alltså enl Lennart själv?
Utvärderas progresteron i samma studie?
Arasall:
Tack. Vilken bra info du kommer med!!
Har du testat?
Har du fått biverkningar av vaggisarna?
Hur räknar du ut BIM? ÄP dagen el återföringsdagen?
Ännu är det inte kört söta du ;)
Kort uppdatering.
En liten flicka kom 2 veckor över tiden. Förlossning typ ett dygn men ut kom hom. Lite komplikationer med blödning och bristning och operation för att få ut moderkakan. Är återhämtad nu och vi mår grymt och jag har aldrig varit lyckligare. Hon är 2 månader nu och jag svävar på moln. Är så tacksam.
Grattis!
Jag blev gravid bara någon vecka efter att jag skrev i denna tråd, efter den fjärde misslyckade IVF:en, fyra missfall och fyra års försök. I augusti i år föddes en liten pojke, han är jättefin. Han är ingen IVF-bebis, men jag tror verkligen inte att han är resultatet av att jag "slappnade av" eller något liknande (jag var rätt stressad denna period). Jag tror bara att det råkade lossna ett tufft ägg, som klarade sig den här gången.
Vi fick hjälp av Lennart Blomqvist och studien där man testade om trombyl hjälper vid upprepade missfall. Jag vet inte om jag hade trombyl eller placebo, men jag tror inte det var medicineringens förtjänst (studien har ju preliminärt visat att det som spelar roll är snarare omhändertagandefaktorn). Utan att det var ett bra ägg helt enkelt. Men det var absolut värdefullt att vara med i studien. Känslan av att göra något framför allt, och inte bara passivt invänta ett missfall.
När jag genomled mina missfall hade jag ett stort behov av att läsa solskenshistorier, så jag vill bidra med min nu. Det kan svänga snabbt! Kram från mig och min tvåmånaders bebis!!! Jag tänker ofta på alla som försöker och kämpar, de flesta i det tysta. All lycka önskar jag er!!
Hej,
Även jag har fått ett litet underverk!
Denna gång fick jag en låg dos av cortison de första 12 veckorna.
Lycka till ni som kämpar!!
Hej! Vi har fått ett barn till. Fick ett missfall först men såg sedan till att äta kortison igen. Och det gick vägen. Sju graviditeter och två barn senare vill jag bara säga: -Ge inte upp!