Någon som fått nej från Socialstyrelsen för sen abort?
Beror på vad du har för skäl till det. Det är ju en ganska utvecklat foster som isf ska tas bort.
Beror på vad du har för skäl till det. Det är ju en ganska utvecklat foster som isf ska tas bort.
TS - Först och främst så tycker jag att du ska söka dig till en riktig psykolog! En abort så sent är kanske inte det mest optimala, innan du fått besked, alla papper är klara så kommer du vara ännu längre gången. Istället för en abort så tycker jag du ska kämpa! Du och ditt "ex" kommer väl att dela vårdnaden om era tidigare barn åtminstone och då har du avlastning emellan åt att ta hand om dig själv och din bebis.
Det finns bra hjälp att få, gör inte något du kanske kommer ångra mest av allt i hela livet.
Jag skulle tro att en sån här sen abort skulle få dig ännu mer deprimerad och få dig att gräva ner dig mer än vad du redan gjort.
Vill bara ge dig lite hopp om att DU kan faktiskt klara av det här, tro på dig själv och försök hitta positiva saker i det hela. Det är ju ändå din lilla bebis, en mirakel i sig.
Lycka till TS Kram!