Någon som fått nej från Socialstyrelsen för sen abort?
Som rubriken lyder, hur stor chans är det att man kan få ett 'nej' från dom? Är i v 19.
Som rubriken lyder, hur stor chans är det att man kan få ett 'nej' från dom? Är i v 19.
Oj låter lite väl sent. Är det något fel på barnet? Kromosom fel eller liknande?
Beror på vad du har för skäl till det. Det är ju en ganska utvecklat foster som isf ska tas bort.
vad är orsakerna till abort?
tvekar du? (tänker att du använder chans istället för risk, kanske omedvetet...)
Är det inte ganska vanligt att få nej då? Är ju ett väldigt utvecklat barn vid den tiden, halva graviditeten. Om några veckor bara är ju chansen stor att den kan leva utanför kroppen
Är barnet friskt så kommer du få ett nej ja. Ja om det är fara för ditt liv att behålla barnet eller om det kommit till genom våldtäkt eller incest så kan man få göra abort så sent. Men inte för att man ångrat sig tex. Eller känner att det inte "passar" just nu. Krävs en väldigt bra anledning att få göra en så sen abort:
Ett par vänner fick nej, trots att barnet hade grava fel och inte hade en chans till överlevnad efter förlossningen.
Jag håller på att bryta ihop, funderar på att ta livet av mig dagligen. Har tre små barn och maken flyttar ifrån mig. Klarar inte ens av barnen vi har. Trodde jag skulle klara av det men går bara ner mig mer och mer.. Snälla skäll inte på mig, mår bara ännu sämre då. Ville bara undra.