Någon som fått nej från Socialstyrelsen för sen abort?
Som rubriken lyder, hur stor chans är det att man kan få ett 'nej' från dom? Är i v 19.
Som rubriken lyder, hur stor chans är det att man kan få ett 'nej' från dom? Är i v 19.
se sid 13-14 för statistik
http://www.socialstyrelsen.se/lists/artikelkatalog/attachments/18695/2012-5-7.pdf
Tack så djävla mycket för tonen i det inlägget!
Det bästa är väl om du ringer och pratar med dem och förklarar din situation. Men bered dig på att du kanske inte får det svar du önskar. I vilket fall som helst oberoende på vilket svar så borde du gå och prata med en kurator eller psykolog eftersom du mår dåligt.
Jag var inte ute efter era personliga åsikter! Var ute efter fakta. Jag vet självklart vad folk tycker om det, hade hoppats att dom kunde hålla tyst.
TS - Först och främst så tycker jag att du ska söka dig till en riktig psykolog! En abort så sent är kanske inte det mest optimala, innan du fått besked, alla papper är klara så kommer du vara ännu längre gången. Istället för en abort så tycker jag du ska kämpa! Du och ditt "ex" kommer väl att dela vårdnaden om era tidigare barn åtminstone och då har du avlastning emellan åt att ta hand om dig själv och din bebis.
Det finns bra hjälp att få, gör inte något du kanske kommer ångra mest av allt i hela livet.
Jag skulle tro att en sån här sen abort skulle få dig ännu mer deprimerad och få dig att gräva ner dig mer än vad du redan gjort.
Vill bara ge dig lite hopp om att DU kan faktiskt klara av det här, tro på dig själv och försök hitta positiva saker i det hela. Det är ju ändå din lilla bebis, en mirakel i sig.
Lycka till TS Kram!
Fakta har du fått. Det är rätt lätt att få igenom hemskt nog. Adoptera bort barnet istället och ansök om avlastning.
FL är fel sida om du vill folk ska hålla tyst...