Min dotter utesluter sin pappa
Gör det attraktivt att umgås med den ratade föräldern och var noga med att ni föräldrar visar tydligt för dottern att ni älskar både varandra och henne. Jag vet flera som det här har fungerat för inom loppet av några veckor.
Puffar till en gammal tråd då denna är aktuell för mig nu...
Tips på vad man gör när man separerat och kör varannan vecka? Min dotter på 4 år har från att vara vääldigt kärleksfull och gosig till att för 2 veckor sen väldigt tydligt tala om för mig att hon inte älskar mig och att mamma är bäst, hon har nästan sjungit fram det som en ramsa. Inte så kul direkt att höra. "Bortskämd" som man varit... Jag sa till henne att sånna saker sjunger man inte och skojar om och sen har jag inte nämnt det mer, försökt att inte göra det till någon grej. Vi har hela tiden både, jag och hennes mamma varit väldigt tydliga med att hon när som helst hon vill kan säga till när hon saknar den andra att vi ringer upp eller skypar, alternativt träffas. Nu ikväll efter en lämning så fortsatte hon på den nyligen inslagna banan att bedyra att hon längtar efter mamma och inte längtar efter mig, detta kort efter mamman gått. Jag har slätat av det och inte gjort någon större grej av det. Tills nu, då jag allvarsamt berättade för henne att det där gör mig ledsen när hon säger så att hon inte längtar efter mig och inte älskar mig. Men sa samtidigt efteråt att det är helt okej att säga man längtar och älskar mamma.
Efter det brast hon ut i gråt och var otröstlig... :( Ringde såklart upp mamman sen så hon fick prata med henne lite. Hur ska jag gå vidare från detta? Hur ska man agera? Förstår ju sjävklart att hon bara är ett barn och måste få ventilera sig på nåt sätt... men nånstans måste man väl säga stopp?