• Anniemation

Tips på gynekolog i Skåne

Hej! Här är ännu en från Helsingborg som bestämt sig för att skaffa barn i Danmark, i mitt fall syskon till dottern :) Henne fick jag via svensk sjukvård, men nu är jag singel sedan länge och längtar efter en liten. Tyvärr har jag inget svar på bra gynekolog utan letar efter en, jag också.

• Anniemation

Ja, jag har fått klartecken från vitanova att börja med p-piller så snart min mens kommer, så nästa cykel ska vi köra igång med hormoner, blir ivf direkt :) Pratade med hbg kvinnoklinik igår och fick en telefontid till om tio dagar, hoppas det innebär att de kan hjälpa till med allt... Hur går det för er?

• Anniemation

Fick besked från kvinnokliniken i Helsingborg att de kan hjälpa till med blodprov och skanning för ägghalvor under ivf-stimulering. Blodproverna skulle jag få remiss på och så kunde jag göra de på närmsta vårdcentral om jag vill :) Hur går det för er?

• Anniemation

Men usch, mår du bra? Hoppas du får bra hjälp där iaf :) Jag fick hem sprutor och hormoner innan helgen,en månad kvar nu :)

• Anniemation

Vilken tur! Kan tänka mig att det kan ta lite tid att hämta sig från något sånt. Var hade du tänk göra försöken sen?

• Anniemation

Oj, herregud, du satte hårt mot hårt direkt :P Gick den att reparera helt då? Jag kör på vitanova, tyckte det var skitsvårt att välja klinik :)

• Anniemation

Så, fått tillbaka bilen? Här närmar sig allt med stormsteg tycker jag, ca tre veckor tills jag ska börja.med mina hormonsprutor :)

• Anniemation

Johanniiiis: åh, spännande!!! Mmm, det drar ihop sig nu :P Fast fastade på ett blodprov som heter anti- HBc, tydligen krav i Danmark men ingen av de jag frågat i Sverige kan hitta det :/ Hoppas min vårdcentral lyckas, annars måste jag åka över till Danmark bara för det... Eller någon som vet en klinik i Skåne som vet om detta prov? Annars kickar jag igång med sprutorna om en vecka, äggplock den 2/11 :) lite nervöst, mådde sjukt illa av förra äggplocket.

• Anniemation

Oh, kan förstå att det är lockande, men jag har gjort något liknande med min dotter, och det är några saker som gör att jag inte skulle göra det igen: 1. Finns risken att de vill ha vårdnad 2. Barnet har rätt att ärva, kanske inte populärt för ditt ex 3. Om du gör det i Danmark har du även rätt till underhållsstöd från försäkringskassan... Jag är främst rädd för vårdnadskrav.

• Anniemation

Tack, äggplocker gick fint, men magen var 20 cm större i omkrets pga stimuleringen :-P Testat positivt idag, härligt!! Lycka till med undersökningarna, och jag kan verkligen rekommendera vitanova om du vill byta klinik

• Anniemation

Tack Johanniiis!!!! Väldigt svårt att tro de första veckorna, även om alla andra tror det pga stora överstimulerade magen :P Hur går det med prover och sådant?

• Anniemation
    johanniiis skrev 2013-11-24 11:49:40 följande:
    Förstår det :)  Håller tummarna för dig :) Jag har bestämt mig för skjuta lite på det. Mår inte riktigt bra och nu gick farmor bort med så känner jag vill må bra i mig själv igen innan jag sätter igång, man lär ha tankar och funderingar så det räcker och blir över ändå.

Vad tråkigt att höra, bra att du tar hand om dig själv först! Hoppas det känns bättre snart!
Svar på tråden Tips på gynekolog i Skåne