• johanniiis

Tips på gynekolog i Skåne

Skulle med behöva veta, skall starta i september/oktober.

• johanniiis

Ja, jag har bestämt mig för  åka till storkklinik.
    Jag tänkte jag skulle testa och se om sjukhuset här i stan ställer upp på undersökningarna.
    Barnmorskan jag var hos när jag tog ut min p-stav var mycket positivt inställd och hälsade mig välkommen tillbaka när jag var gravid :)

Vilken klinik har du valt?

• johanniiis

Borde ju inte vara så svårt och hitta en gynekolog som ställer upp, tycker man ju! :)

Ja Halmstad är inte så långt bort, men det hade varit perfekt om man fick där man bodde :)

Klart man har lite önskemål när bebisen skall komma, men jag blir glad bara jag blir gravid, så får bebis komma när den kommer :)

• johanniiis

Hoppas vi hittar någon! Jag har haft mens 3månader nu, och vill göra mina undersökningar nu så jag kan boka mitt journalsamtal och komma i gång :)

• johanniiis

Håller på och letar på nätet efter gynekologer som kan göra undersökningarna. Har hittat en i Lund så ska ringa dem och höra om de ställer upp

• johanniiis

Har inte ringt ännu. Krockade med bilen förra veckan, så har fått ringa massa andra samtal. Men hoppas kunna ringa i veckan :)

• johanniiis

Jadå, jag mår bra, bilen tog värsta smällen. Har hunnit landa nu, så nu skall jag nog snart orka ta tag i saker och ting igen

• johanniiis

Ja, jag vill ha tillbaka bilen nu, så jag får bekanta mig med den liten, hann bara ha den i två dagar :)

Jag har tänkt göra mina försök på stork klinik :) Du då?

• johanniiis

Haha ja jag gjorde det. Ja det tror jag, har inte hört något från verkstaden, så de bör gå och fixa, hoppas få tillbaka den denna veckan! :)

• johanniiis

Åh då är det snart dags för dig då! :)

Jag har ägglossning nu. Känns konstigt och veta att  man snart skall åka till danmark. Har så ont i livmodern och i vänster bröst...

Nej ingen bil ännu, på onsdag säger dem, jag hoppas det! Så jag kan börja planera för bebis! :)

• johanniiis
    Anniemation skrev 2013-10-13 20:19:40 följande:
    Johanniiiis: åh, spännande!!! Mmm, det drar ihop sig nu :P Fast fastade på ett blodprov som heter anti- HBc, tydligen krav i Danmark men ingen av de jag frågat i Sverige kan hitta det :/ Hoppas min vårdcentral lyckas, annars måste jag åka över till Danmark bara för det... Eller någon som vet en klinik i Skåne som vet om detta prov? Annars kickar jag igång med sprutorna om en vecka, äggplock den 2/11 :) lite nervöst, mådde sjukt illa av förra äggplocket.
    Ja riktigt spännande. Dock har mitt ex sagt han kan tänka sig ställa upp och göra mig gravid. Jag är både för och emot det. Så kluven, det vore så enkelt och göra så, men ja jag vet inte.... 
  • johanniiis

Ja jag är jätte kluven på det hela. Jag velar fram och tillbaka. Jag är mest bekymrad för att han ångrar sen och vill vara pappa.... ja, vi får väl se var det hamnar.....

• johanniiis

Hoppas äggplocket gick bra.

Nej funderingstiden är slut. Nu skall jag boka tid till undersökningarna, så jag kan ha mitt journalsamtal i köpenhamn  förhoppningsvis i slutet på året början på nästa! :)

• johanniiis

Förstår det :)  Håller tummarna för dig :)

Jag har bestämt mig för skjuta lite på det. Mår inte riktigt bra och nu gick farmor bort med så känner jag vill må bra i mig själv igen innan jag sätter igång, man lär ha tankar och funderingar så det räcker och blir över ändå.

• johanniiis
    Haskel skrev 2013-12-19 17:03:42 följande:
    Jag vill bara inflika en OT-fråga.

Juridisk abort har diskuterats hett i detta forum. Alltså en typ av möjlighet för män att göra abort. När alltså kvinnan vill behålla ett barn, men mannen inte känner sig redo att bli förälder. Mannen skulle alltså i det fallet ha möjlighet att avskriva sig föräldraskapet (fram till v. 18 som för kvinnor). Därmed tvingades inte kvinnan göra abort och mannen tvingades inte bli förälder.

Ett starkt motsättande argument mot detta har varit "att mannen tvingar barnet till ett liv utan pappa". Medens de som varit för förslaget menat på att det är kvinnan som bestämmer, samt att ensamstående kvinnor ändå kan skaffa barn.

Vad anser ni kvinnor som planerar barn på egen hand, vore det okej med juridisk abort?

PS. jag fördömer ingen DS
    Jag tycker det skulle vara jätte bra. Jag har haft killar som velat hjälpa mig, men eftersom man inte i dagsläget kan frånskriva sig ansvaret har det inte varit möjligt.
Svar på tråden Tips på gynekolog i Skåne