• Raz

Oplanerat gravid, min man vägrar fler barn, indirekt hotar mig

Ok, jag läste din ts i din andra tråd och har läst denna tråd och det är inte svårt att förstå att han bor kvar, han har total markservice, inga motkrav, kan bete sig som en skit och blir försörjd.

Han säger här att han inte vill ha fler barn, för han vill inte att du upptar din tid med att vara mamma, för bara han ska gälla, men du ÄR redan mamma, en roll som är viktig för DIG?!

Han "äger" dig, men varför låter du honom göra det??

Du tjänar bra, så då drar jag slutsatsen att du är en väldigt intligent kvinna, så hur kan du då låta honom "äga" dig?

Jag känner till allt om psykisk misshandel, så jag vet hur nerbruten man blir och du vet själv att det är precis det han anvönder sig av för att kontrolera dig, men vill du verkligen att han ska äga detta viktiga beslut oxå.

Se inom dig, skulle du verkligen kunna leva med en abort?

Är det inte bättre att du ser din nya lilla vän som en stor orsak till att ta tag i ditt liv och ta tillbaka äganderätten över det?

Han hade ett val innan, att använda en kondom, han valde sin väg och får nu acceptera sitt val.

Om han vägrar acceptera att du behåller den lilla, så har han ett annant val, flytta, försörj dig själv och ta hand om din egen skit!

Du vet att du skulle må så mycket bättre om han flyttade, så du fick ta tillbaka ditt liv och lägga ner din energi på det som är viktigt, du och dina barn, för att du kommer att klara dig så mycket bättre i livet utan honom.              

Svar på tråden Oplanerat gravid, min man vägrar fler barn, indirekt hotar mig