Oplanerat gravid, min man vägrar fler barn, indirekt hotar mig
Hej
Jag har ett STORT dilemma. Är oplanerat gravid, tidigt v5 nu. Vårt förhållande är INTE bra. Min man säger att han ändå inte vet om han vill leva med mig i framtiden. Han tycker att de 3 först åren men vår son som nu är 3 år var ett helvete och ett liv han hatade. Han har också en son som är 8 och som bor med oss halvtid. Han har ALLTID sagt att han inte vill ha fler barn. Han vet också att vi inte skyddar oss pga att jag inte kan äta p-piller eller ha spiral.
Han vet att jag vill ha fler barn - jag har en extremt stor barnlängtan. Nu säger han att han med mycket stor sannolikhet kommer att lämna mig p g a att jag blir vidrig när jag tar han om barn. Han vill att jag bryr mig om honom och "vårt liv utan barn" som är viktigt för honom och för mig kretsar allt om barn tycker han.
Jag ÄLSKAR att vara mamma och det viktigaste i mitt liv är min lille son som är 3 nu. Hur fan ska jag göra? Göra abort? Behålla och riskera att han lämnar mig och aldrig kommer att tycka om varken mig eller barnet. Och kanske kommer också vår 3-åring förlora sin pappa till stor del. 3-åringen älskar sin pappa.
Fan jag känner mig så j-lva örättvist behandlad. Jag är oansvarig det vet jag..
HJÄLP