Anonym (Ledsen) skrev 2013-06-28 13:53:05 följande:
Ja så kan det mkt väl vara och jag kan förstå honom till viss del. Samtidigt känner jag att det här sker NU, det är inget som vi planerar utan det här barnet finns ju redan i min mage och utvecklas och växer för varje dag. Jag känner mig sviken av honom, en månad har snart gått och inte en enda gång har han frågat hur jag mår, han låtsas öht inte om det. Jag vet inte vad som har hänt med honom, han är som förbytt.
Vi skulle inte klara oss särskilt bra som ensamstående någon av oss, inte utan att pussla en massa iaf. Jag jobbar skift (kväll, dag, helg) och han åker på jobbet redan vid 4:30 på morgonen, just nu går allt väldigt smidigt samtidigt som barnen inte behöver vara många och långa dagar på dagis. Jag har inga föräldrar i livet eller andra i närheten som skulle kunna ställa upp, han har bara sin mamma som potential barnvakt och hon har 6 mil enkel väg till oss... Allt känns bara som en soppa just nu. Tiden går ju och med allt vad det innebär.
Fast man kan inte hänga upp abort eller inte på om man klarar arbetet på det.. Hur skulle du klara att arbeta om du vore deprimerad?
Har ni växelvis boende måste det helt enkelt lösas, de helgerna du jobbar har han barnen, de kvällarna du jobbar kan vara hans vecka, då får han lösa det med sitt jobb. Alt att du har heltid och får nattis, även om det inte finns nattis nu måste kommunen erbjuda det vid behov har jag för mig.