Inlägg från: Anonym (fråga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fråga)

Jag klarar inte en abort....

Anonym (samma lika) skrev 2013-07-23 19:46:38 följande:
    Jag har fortsatt läsa din tråd men har haft svårt att svara via mobilen. För oss löste det sig smidigare. Efter en vecka hade jag bestämt att jag inte ville genomgå en abort och maken har accepterat det även om han hade önskat att vi nöjt oss med två. Jag var rak och tror att du också tjänar på att vara det. Hur än det slutar. Om han ser att du velar tror han kanske att hans nonchalans kan ge resultat!? Stå upp för att du vill behålla barnet. Att det är ert gemensamma ansvar och att du förutsätter att han kommer ta ansvar dör det, med eller utan dig. Låter kanske hårt men jag tror att jag "vann" hans respekt på att vara stark..(vilket jag vanligtvis inte är).
    hej, jag har en liten fråga off topic. Jag är själv i en liknande situation att jag inte kan göra abort men har inga barn sen tidigare och pappan vill inte ha barn nu, om jag behåller så kan det bli som så att han stannar hos mig men enbart av pliktkänsla. Om du hade varit i min situation hade du behållt då?
  • Anonym (fråga)
    Anonym (samma lika) skrev 2013-07-25 20:10:09 följande:

Jag kan inte svara på hur jag gjort i din situation däremot kan jag lova ett förhållande inte överlever av enbart pliktkänsla. Det verkar som du tvivlar på er?
    Nej absolut det tror inte jag heller det gör, vilket jag sagt till honom. Jo det är svårt just nu när vi vill så olika saker och jag blir såklart ledsen av hans sätt att reagera. 
Svar på tråden Jag klarar inte en abort....