Inlägg från: Bubsan |Visa alla inlägg
  • Bubsan

Sluta röka med Champix?

Jag slutade med Champix, den 15 dec 2008 tog jag min sista cigg på kvällen innan jag gick o la mig.

De fungerade bra för mig jag fick trixa lite med dosen för jag fick en del mardrömmar, så jag minskade dosen, sen så åt jag de i 12 veckor trots att jag var rökfri låångt innan, många som tagit champix säger att ciggen börjar smaka illa efter några dagar, men det kände inte jag, min sista cigg va lika god som alla innan  

Min mamma och syster har oxå slutat med dessa, det viktigaste är att du har en god kontakt med någon som gått igenom det själv, eller via slutarökahjälpen på vårdcentralen, sen inte sluta tvärt med pillren om du får mardrömmar mm, utan minska i dosen eller så.

Lycka till  

• Bubsan
    Lena1 skrev 2013-07-05 18:36:36 följande:
    Tack för tips! Låter läskigt med dom biverkningarna... Men om det vore allt för farligt borde väl inte läkemedelsverket tillåta preparatet i Sverige?
    Jag tycker du ska ta kontakt med läkare, inte köpa egna på nätet och se till att ha en regelbunden kontakt med sjuksköterska/läkare så gjorde jag, de vill inte skriva ut tabletterna om du inte har kontakten iallafall när jag var i kontakt med dem 2008.

När man väl slutat så får man nog bestämma sig för att inte ta ett bloss till i hela sitt liv, för jag vet om jag gör det så sitter jag snart fast igen.
    Men med en mamma och pappa som båda varit rökare och idag har KOL av olika grader så vill jag undvika ciggen. 
Svar på tråden Sluta röka med Champix?