Inlägg från: snerkan |Visa alla inlägg
  • snerkan

Vi som avbrutit 2013

anjiz skrev 2014-05-15 06:41:28 följande:
    Jag plussade!!! Är egentligen super glad men så fort jag såg plusset fick jag ångest och började oroa mig över allt som kan gå fel. Vågar inte tillåta mig själv att hoppas. Önskar så jag var lyckligt ovetande. Ni andra som är gravida har oron släppt efter rul?

Grattis!!:) Samma här oron är enorm!:s vågar verkligen inte vara glad men försöker ändå tänka positivt. Har faktiskt berättat för de som står mig nära, de visste ju reda att vi försökte så kändes som att det är lite trygghet att de vet även om det händer något. Var in på vul i måndags men då gick det bara att se en fostersäck, men den var iaf på rätt ställe!:) ska in igen om två veckor på vul o så har vi ett inplanerat besök i v12-13 till samma läkare som var med oss när vi avbröt i januari. Det är jätteskönt att jag blivit så väl bemött, känns tryggt när man får kolla tidigt:) Hoppas det går bra för dig också!:)
  • snerkan
    la vie en rose skrev 2014-05-19 22:13:24 följande:
    Två plumpa kommentarer på jobbet idag... "När är det dags för dig att höra tassandet av små fötter i kammaren? Jaså, du förlorade barnet? Äsch, det är bara att hoppa på 'att igen! Säg det till din gubbe när du kommer hem! Man kan inte gå och gräva ner sig i sånt här. Vad skulle du vilja ha, en pojke eller flicka?" (vårdtagares sambo) "Hur mår du nu? Det kunde ju faktiskt ha varit värre. Annie Lennox till exempel, hon förlorade sitt barn vid födseln. Det är ju faktiskt värre när det har gått så långt." (arbetskamrat) MÄNNISKOR! Jag VET att det är svårt att bemöta sorg. Människor blir väl så nervösa att vad som helst hoppar ur munnen... så jag försöker att bara låta det rinna av. Men FAN, jag vill inte ha några tröstande ord, för det finns inga. Vill man visa sitt deltagande räcker det gott att beklaga sorgen.

Men fy! Herregud vilka människor det finns! Sånt där är jag livrädd för.. tror jag skulle bryta ihop! Folk som har ett sånt bemötande kan omöjligt ha varit med om att förlora någon.:( stackars dig!:( kram! Jag är ganska glad att ingen på mitt nuvarande jobb vet något, jag fick byta arbetsplats i april o har inte haft tillfälle eller behov att nämna något till dem. Det är ganska skönt ändå, är lite som en "skyddad" plats. O ingen av mina arbetskamrater på avdelningen kommer bli gravida heller!:p
  • snerkan
    Fjärilsblomman skrev 2014-05-20 11:17:08 följande:
    Jag ska börja jobba på torsdag, efter att min son dog i magen för 5 veckor sedan (v24) jag är rädd för att folk är nervösa för att träffa mig...jag är rädd för att behöva prata om det, men också rädd för att ingen ska nämna det. Det blir fel hur det än blir, det här molnet finns alltid över mig...är det någon här som har börjat jobba och hur har ni klarat det? Finns det några tips? Jag vill inte vara huvudperson i något jag inte själv kan hantera

Jag berättade för en arbetskamrat som kom o lämnade blommor strax efter, att hon fick berätta för resten och säga att jag absolut inte ville prata om det som hänt. Så det var mest kramar o Välkommen tillbaka när jag började jobba igen. Sen har någon enstaka tagit upp det o ändå frågat om det känns okay. Jag skrev även ut precis vad som hade hänt på facebook o instagram så alla jag känner visste hur jag ville hantera det. Så jag har tack och lov sluppit alla jobbiga frågor efter. Många skrev sin omtanke på nätet o vääääldigt många fler än jag visste om i min omgivning hade varit med om liknande saker. Kändes skönt att jag kunnat skriva o svara i lugn o ro. Hoppas det går bra för dig att börja jobba igen!
  • snerkan
    Malin81a skrev 2014-10-29 12:41:26 följande:

Fy vad tråkigt att det inte tog sig. Förstår också att det känns extra tufft på årsdagen. Ni får ta helgen som den kommer. Vi ska till kyrkan på minnesgudstjänst där de kommer att läsa upp hennes namn tillsammans med de andra som avlidit under året på lördag. Jag tror det bli fint. En del av våra familjer ska med.

Jag har inte köpt äl - tester än. Jag har blivit gravid på första försöket de andra tre gångerna så vill inte stressa upp mig innan jag ser om det kan gå utan nu också. Ska till läkaren igen den den 6 november. Ska fråga om ägglossning då.

Om jag haft ägglossning när jag blödigt då borde väl ett ev befruktat ägg ha kommit med ut? Vad tror du.

Kram till er alla på alla helgons dag i helgen

Hej! Jag hade mycket mellanblödningar efter avbrytandet o fick på återbesöket gulkroppshormon att ta i tio dgr för att få ordning på hormon obalansen. Blev gravid på äl efter den kuren. Kanske värt att fråga om när du ska dit igen:)
  • snerkan
    Malin81a skrev 2014-11-07 09:29:43 följande:

Nu har jag också börjat med gulkroppshormon. Fortfarande hot om skrapning om det inte är bra efter det. Har tydligen inte hadt Äl än efter avbrytandet. Kom ägglossning som efter vanlig mens efter det? Hoppas hoppas.

Hoppas det blir bra efter kuren! Ja fick mens efter gulkroppshormonet o sen en riktig äl, jag hade tom riktigt ont av den ägglossningen, vilket jag inte brukar ha annars. Håller tummarna att du slipper skrapas!
  • snerkan
    Malin81a skrev 2014-11-26 21:48:40 följande:

Hej, hur går det för er andra? Här går det inget vidare känns det som. Var blödningsfri i 3 dagar efter gulkroppshormon. Har nu börjat blöda igen. .. Jag måste säga att jag tvekar verkligen om vi har gjort rätt som avbröt graviditeten när kroppen inte vill återställa sig..

Den riktiga mensen ska komma några dagar efter avslutat kur med gulkroppshormon. Berättade inte läkaren det för dig när ni var in? :/

Jag fick min mens två dagar efter avslutad kur med gulkroppshormon, blödde sedan i 5 dgr o hade äl 10-12 dagar efter mensen o blev gravid igen då. Hoppas att det ordnar sig!

Och Lycka till Charlie40! Håller tummarna!
  • snerkan
    Malin81a skrev 2014-12-28 20:28:40 följande:

Nu är jag iaf säker på att jag är gravid. Har dock inga större känslor över huvud taget över det. Kanske ett sätt att avskärma mig från alla känslor. ..

Grattis! Förstår precis, för mig var tiden fram till rul hemsk. Nu när det börjar närma sig bf börjar jag oroa mig för att det ska hända något på förlossningen, spec eftersom han ligger i säte också.. med första hade jag inga förutfattade meningar alls. Men nu känns det som att det borde hända något bara för att det gick så bra med första. :/
Svar på tråden Vi som avbrutit 2013