Inlägg från: Charlie40 |Visa alla inlägg
  • Charlie40

Vi som avbrutit 2013

På väg för mkp nu och är så fruktansvärt nervös. Vi gjorde avbrytande i v 16 i november eftersom vår lilla flicka hade Trisomi13. Fick 1:7 på kub och denna gång går vi direkt på mkp. Väntan på svaret kommer bli olidlig, hoppas vi kan få svar innan helgen om det är dåligt svar. Skönt att läsa och byta tankar med dom som varit i samma sits. Vi har inte berättat för ngn om denna grav ännu, för att slippa frågor om det skulle vara ngt. Vecka 13 nu. Håll tummarna för oss.

• Charlie40
    la vie en rose skrev 2014-05-21 17:14:15 följande:
    Hur har det gått för er idag? Kram
    Det gick bra, tyckte förra gången kändes mer men det är mest den emotionella smärtan som är jobbig, grät som ett barn i bilen på väg hem. Spänningar som släpper och nya spänningar inför svaret intar kropp och hjärna. Dom sa att dom ringer fred eller månd vid dåligt besked så det blir en jobbig helg. Kommer nog inte andas ut förrän brevet dyker upp, åhhhhhh vad jag vill ha ett brev istället för ett telefonsamtal. Kram
  • Charlie40

Det här händer inte igen?! Jag är så ledsen, hur kan vi råka ut för detta en gång till? På söndag avbryter vi för andra gången på 7 månader. Jag har varit gravid i 30 veckor under ett år. Denna gång var det oxå en flicka, jag saknar ord och det gör så förbannat ont. Tabletten togs igår och imorgonbitti sätter förlossningen igång, ja jag säger förlossning för det är precis det det är. Hur ska man orka vidare och ska man våga försöka igen?! Jag såg en tant vinna 30 miljoner på TV4 imorse, det är större sannolikhet att göra det än att detta händer. Det gör så förbaskat ont! Ville bara skriva av mig lite.

• Charlie40
    la vie en rose skrev 2014-05-31 13:38:06 följande:
    Nej!!?? Så fruktansvärt! Var det samma fel igen?
    Nej förra gången trisomi13 och nu 21. Vi är i chock.
  • Charlie40
    maoliiin skrev 2014-06-09 08:58:51 följande:

Den 28 maj skulle vi alltså ha fått reda på om vi bär på den där äckliga, dumma ärftliga genen. Men så ringde dom dagen innan och sa att de inte hade fått provsvaren än!!! Det har gått över fem måander och dom har ännu inte fått något svar!!

Efter att ha förlorat två små fina pojkar förra året, början längtan, för både mig och min sambo, efter bebis ta över rädslan att försöka igen. Men så får vi aldrig något svar. Och ingen vet hur lång tid det kommer ta!! :(

Känner att jag snart skiter i det där jävla provsvaret och kör på ändå. Vet inte hur länge till jag orkar vänta på något svar!!

Var bara tvungen att bittra ur mig lite i en grupp där det finns människor som faktiskt kan förstå mig!

Åhhhh blir så ledsen, man ska inte bara vara med om en massa jobbigt utan det fortsätter efteråt :( hoppas ni får svar snart. Vi vill oxå ha svar på om vi bär på ngt? Men vi kommer köra på eftersom jag är 41. Vi har tiden mot oss. Lycka till kraaaaaaam
  • Charlie40
    Kakan1982 skrev 2014-07-01 11:53:00 följande:

Hej på er alla fina änglamammor <3
    Har skrivit tidigt i tråden att jag avbröt min graviditet vecka 21 pga trisomi 13 den 23 juli 2013, det var en fin liten pojke som endast hade ett hjärtfel, men var svårt sjuk. Sorgen har och är jobbig att bära på.
    ´Prinsens syster eller bror var väntad att komma den 16 juli i år, men valde att dyka upp 21 maj istället, 8 veckor förtidigt valde våran Philip att titta ut. Jag trodde jag skulle förlora mitt andra barn också, men det gick bra. Så nu sitter jag här med min lilla kärlek Philip och känner både glädje och sorg över vår prins i himlen som vi aldrig fick lära känna, samtidigt som jag är oandligt tacksam över Philip som inte skulle ha varit här om vi inte valt att avbryta.
    Det gör ont i mig att läsa alla era berättelser, för det här är inget man ska behöva gå igenom och leva med, men tyvärr så är det den brutala verkligheten. 
    Jag hoppas ni också får chansen att uppleva den gåvan att få en liten prins eller prinsessa som ni ska få se växa upp <3 Ge inte upp fina ni <3 <3 <3 Styrkekramar till er <3<3<3

Åhhhh grattis! Underbart att höra, blir så glad! Mys med din lille prins nu <3
  • Charlie40

Ni som har blivit gravid direkt efter avbrytandet hur länge har era tester visat positivt? Hur vet ni att det inte var gammalt hcg kvar utan en ny graviditet?

Jag har fått pos både på äl test och grav test nu efter 5 veckor. Har aldrig riktigt fått negativt utan svaaagt positivt just nu. Äl testen kan ha visat neg mellan varven för att dagen efter vara pos igen? Jag vet ju varken om eller när jag haft ägglossning eftersom dom reagerar på hcg med

Cb gick från 2-3 v till 1-2 veckor och så har det sett ut i två veckor nu. Någon som varit med om liknande? Hoppas såklart att en graviditet är i antågande och att det är därför hcg aldrig går ner. Jag vet att man kan visa pos i 9 veckor men sist jag gjorde ett avbrytande var det neg efter tre veckor.

• Charlie40
    Malin81a skrev 2014-09-11 22:00:51 följande:

Någon mer som fått antydan till mjölkstockning efter avbrytandet? Har inte feber men är jättesvullna och de är så varma. Har ni fått tabletter eller det skulle gå över av sig själv?

Jag fick tabletter efter min "förlossning" för att stoppa ev. Mjölk att bildas.

Jag läste ditt inlägg och är jätte ledsen för er skull och vet tyvärr vad du går igenom. Jag har gått igenom det två gånger på ett år och kan bara säga att det blir lättare men kommer ta tid. Prata massor med varandra och låt sorgen ta den tid den tar. Vi har tända ljus och tänker varje dag på våra ängelflickor. Det får bli ett fint minne istället och vi brukar tänka på deras små egenheter trots att de var så små. Söta läppar, små fina händer osv.

Kram på dej.
  • Charlie40
    Malin81a skrev 2014-09-11 22:20:44 följande:

Tack Charlie40. Vad o obeskrivligt sorgligt att gå igenom det två gånger.

Jag har en undran till kom jag på. Jag har fått tid för återbesök till ansvarig läkare på obstetriska mottagningen osäker stavning. . Vad gör jag på det besöket? Har mitt i allt glömt att fråga detta? Är en knapp månad efter avbrytandet.

Vi fick återbesök för att se att allt såg bra ut och ställa frågor. Jag blödde 6 veckor efteråt och tyckte det var jobbigt men tydligen hade mensen kommit mitt i alltihop så jag kunde inte riktigt skilja det åt. Nu försöker vi en tredje och sista gång och har ÄL i helgen. Det kommer bli jobbiga 12 veckor innan moderkaksprovet är gjort och vi fått svar. Så känslorna är i vallning inför en ev. Graviditet.
  • Charlie40
    Malin81a skrev 2014-09-23 22:36:21 följande:

Charlie40 får jag vara nyfiken och fråga om du vet om det tog sig då du hade ägglossning? Eller det är för tidigt att veta än?

Äl+12 idag och negativt. Förra gången fick jag svaaagt positivt på äl+12 med sticka och gravid 1-2 på clearblue äl+13 så jag tror inte det gick vägen denna månad.
Svar på tråden Vi som avbrutit 2013