Vi som avbrutit 2013
Hoppar in här.Hoppas det är okej.
Vi kämpade i 2 år innan vi blev gravida men redan vid första ultraljud började varnings klockorna ringa.Vi blev tillbaka flyttade nästan 2,5 veckor och hem skickade utan att få görs Kub.När vi fick komma tillbaka för att göra kub så fick vi dåliga värden 1:4 och barnet hade en svullnad runt kroppen och en bred nackspalt på 7,7mm. Väntan på att få göra fostervattensprovet var extremt jobbigt och ju mer man läste ju mer växte oron.Men något fostervattensprov hann vi aldrig göra. Läkaren som skulle göra provet upptäckte på ultraljudet att hon somnat in.Det visade sig sedan att hon hade Trisomi 18.Har det så fruktansvärt jobbigt med att träffa folk just nu.Undviker folk man känner för att man inte orkar prata om det.Rädd att börja gråta på stan bara för att någon frågar hur lång tid man har kvar.Är så himla känslig just nu att jag undviker gravida och bebisar..
Hela semestern blev förstörd av all oro och ångest.Första ultraljudet inträffade på min första semesterdag.Skulle ha börjat jobba i måndags men sjukskrev mig.Är tänkt att jag ska börja jobba på onsdag men jag vet inte om jag orkar ännu.Träffade en kurator som tycket att jag skulle ta det i min egen takt och börja prata om det när jag känner att jag orkar.Ska träffa Läkaren på måndag och prata om allt som hänt och svaren vi fick.Jag hoppas verkligen att jag får vara sjukskriven att tag till för jag orkar verkligen inte träffa mina kollegor och vårdtagare ännu.jag har ju knappt träffat min familj och mina vänner ännu för att det fortfarande känns för nära inpå.Vi gjorde avrytandet den 13/8.Ska träffa mina föräldrar och syskon i morgon för första gången sedan det hände och det känns jätte jobbigt.Är rädd för att bryta i hop.Läkaren pratade om att hon ville att jag skulle få behålla min semester och att hon ville sjukskriva mig för de veckor som varit sen vi fick beskedet.
Hur länge var ni sjukskrivna efter avbrytandet?