MrsCecilia skrev 2013-09-05 16:34:36 följande:
Nu har vi fått tid tills nästa vecka att avbryta graviditeten. Det har varit en riktigt skitdag idag och vi har träffat riktiga pajasar till personal. Jag trodde de kunde sånt här.
De bokade avbrytande på andra sidan stan, på ett sjukhus vi aldrig varit på, inte heller blev vi sjukskrivna utan vi måste sjukskriva oss själva och så får isf SÖS ta det beslutet tyckte dem.
Dessutom fick vi ingen kuratorkontakt, vi fick träffa henne en kort stund och skriva på papper.
Som jag har gråtit i dag. Usch vilken dag.
Läste på bloggen och la in ett inlägg där.
Riktigt fördj...igt hur ni blivit bemötta! Först ett avgrundsbesked och sedan bemötandet...
Finns det någon vän eller anhörig som kan slåss för er? Be den personen att ringa SÖS och se till att ni blir sjukskrivna NU! Dessutom behöver ni minst och det är verkligen minimum, två veckors sjukskrivning efteråt!!! Man är inte pigg efter en sån här sak. Varken fysiskt eller psykiskt. Hur jobbigt det än är så är det bra att vara i nuet, vara i smärtan, vara i ångesten. Jag vet att det är skit, men om man flyr in i jobb o.s.v. kommer det surt efter. Jag kan bara rekommendera att låta det ta den tid det tar. Vissa har varit sjukskrivna 8-12 veckor efteråt, så känn ingen stress att komma tillbaka fort på något sätt.
Hoppas verkligen du kan skriva av dig och hitta någon professionell att prata med. Vi fick ett samtal innan avbrytandet och ett strax efter och det var bra (för oss)!
Var hemma nu, försök hämta kraft, ta hand om Isak och varandra. Vi åkte iväg på dagsutflykter för att ha något annat att tänka på ibland och hämta kraft. Vi pratade mycket och jag försökte vara så lugn och avslappnad det gick. Sjöng för magen och ville ge henne det bästa jag hade dygnen innan. Vi sjöng även direkt efter jag tagit tabletten och åkte sedan iväg för att äta på ett mysigt ställe.
Du klarar det!