Inlägg från: Malin81a |Visa alla inlägg
  • Malin81a

Vi som avbrutit 2013

Jag har väldigt ont i Länd ryggen efter i tisdags och även ont som ett tryck mot tarmen kanske det kan beskrivas som och även sittbenen. Jag har suttit på en kontorsstol nu i 3 timmar och det blev verkligen värre av det. Har åkt hem och vilat då jag ju är sjukskriven denna vecka också. Men är det någon av er som känner igen detta? Undrar om jag ska vila det bra eller träna bort?

Hur är det med er andra? Hur mår du minlillagroda i din graviditet?

• Malin81a

Jag förstår att du måste varit jätterolig. En graviditet efter en sådan här händelse måste vara jättetuff.

Jag blev inlagd på sjukhus igår för rester kvar av moderkaka och början till infektion. Fick cytotec igen 8 tabletter totalt. Utan att känna några sammandragningar. ... Men det hade kommit ut tillräckligt imorse så slipper skrapning. Skönt... Så nu blir det hemgång!

• Malin81a

De trodde moderkakan var hel. Men de säger att det är svårare att se nu än när fullgånget. Jag mår Mkt bättre nu fysiskt iaf. Psykiskt går det i vågor hela tiden.

Smultron. Jag beklagar det som hänt er. Det är det jobbigaste jag varit med om. Ändå blir jag förvånad över alla bra stunder det finns även nu efteråt. Jag mår oftare bra än dåligt. Kan tom få dåligt samvete för det. Räkna dock med att känslorna går i vågor. Jobbigare dagar har kommit än direkt efter. Det är för mig dock skönt att ha denna grupp som stöd. Jag har också valt att ha kvar min kontakt med kuratorn.

• Malin81a

Charlie40 får jag vara nyfiken och fråga om du vet om det tog sig då du hade ägglossning? Eller det är för tidigt att veta än?

• Malin81a

Vad tråkigt Charlie40 om det inte tog sig. Jag håller tummarna för er.

Funderar också på när min ägglossning kommer igen. Är ju tre veckor sedan vi avbröt imorgon. Det kommer lite blod när jag anstränger mig. Annars har det oftast slutat med avslag nu.

• Malin81a

Så bra min lilla groda att du låter känslorna komma fram. Jag känner igen det som jag tycker att du beskriver nämligen att vardagen bara springer på och man tar sig inte tid att låta känslorna komma fram ordentligt. När sedan något händer som att du blir sjuk då stannar det lite runt omkring en och du får en del tid för att bejaka din känslor. Jag tror att det är bra att du fick stanna i den känslan ett tag. Och precis som du skriver kommer du att klara vad som än händer. För vi är starkare än vad vi tror. För att vi måste vara det ibland.

• Malin81a

Det är så svårt att hitta relevant information på nätet om hur kroppen skall fungera efter ett avbrytande. Så jag frågar här istället.

När jag tror att blödandet har slutat så som igår var jag och red på kvällen. Ansträngde magen en hel del. Idag blöder det klarrött igen. När jag blev utskriven veckan efter avbrytandet sa han att jag skulle blöda några dagar till. Nu har det gått 2 veckor. .. Tror ni detta är normalt?

Har ni fått restriktioner om träning och ansträngningg/lyft?

• Malin81a

Jag var på återbesök idag och trodde vi skulle titta framåt på ev framtida graviditet och kanske se om ägglossning var i närheten. Istället blir det cytotec hemma i tre dagar nu och hot om skrapning på tisdag om det inte är mindre blod kvar. Känns så jobbigt att inte kunna se framåt och det känns som det här aldrig tar slut...

• Malin81a
    Charlie40 skrev 2014-10-02 18:55:33 följande:

Men åhhhh har inte allt kommit ut? Vad jobbigt. Styrkekramar till dig!

Tack! Hoppas hoppas nu allt kommer så slipper skrapning på tisdag. Igår var en riktigt jobbig dag men idag känns det bättre. Som det svänger med känslor....
  • Malin81a

Idag verkade det som om allt kommit ut nu under helgen. Men så sa den unga läkaren att hon rådde mig att vänta en mens innan jag försökte bli gravid igen för att då är det en tjockare slemhinna som är lättare att fästa i och mindre risk för tidigt missfall. Det har de inte sagt förut till mig. Jag vill inte vänta. Vill att kroppen själv ska få avgöra om den är redo eller inte. Vad har ni för erfarenheter?

Svar på tråden Vi som avbrutit 2013