Inlägg från: DarkForce |Visa alla inlägg
  • DarkForce

Jag vill inte jobba

Cizi skrev 2013-08-05 11:04:28 följande:
    Ni klarar er på hans lön, men VILL han verkligen betala för dig bara för att du inte har lust? Jag har svårt att tro att han skulle tycka det är ok i längden.
    Ja, om han inte vill försörja, eller kanske går ner i tid, för att han inte heller vill jobba....skulle livet vara lika underbart och härligt då? Inga festivaler, ingen glass el fika ute, ingen krogrunda osv osv.....
  • DarkForce
    giftfri skrev 2013-08-05 12:23:20 följande:

Lat är den etikett, avundsjuka å fega sätter på oss som valt ett annat liv än det som är PK..
    Måste fråga...ni som lever detta drömliv (ja, jag vill kunna leva som niFlört), hur klarar ni försörjningen? På eget kapital, eller genom en partner med jobb?
  • DarkForce
    giftfri skrev 2013-08-05 12:49:59 följande:

Både och i mitt/vårt fall, men från i höst enbart på det kapital vi "snålat" ihop.., iaf till en början.
    Längre fram hoppas vi kunna bidra med nåt av våra kunskaper, om så bara för lönen av mat för dagen.., vi kommer aldrig att jobba nåt 9 till 5 jobb eller fast jobb, vi kommer att ta dan som den kommer, precis som de människor vi kommer att leva nära..
    HärligtGlad. Jag o min sambo toksparar just nu, till ett litet hus och kapital nog för att kunna gå ner i tid, så det var därför jag undrade.... vi har bestämt att bara jobba 50% var, högst...och leva på sparandet sedan...  

Jag irriterar mig däremot på folk som vill "slappa o leva livet", när dom i själva verket snyltar på någon annan......
  • DarkForce
    Anonym (mmm) skrev 2013-08-06 10:37:32 följande:
    Neeej åker inte alls hellre till något jobb! :)
    När han sommarjobbade gjorde jag så faktiskt, gick upp vid 05 och gjorde frukost till honom och gjorde hans mackor han skulle ha med sig, sen gick jag å la mig å sov till 9 typ, sen städade jag överallt, sen lagade vi mat när han kom hem (ja han brukar vela va med och laga mat) annars hade jag gjort de själv.  Och ibland önskade han sig något ''sexuellt'' från mig, och då ställde jag upp =)
    Jag trivdes!  
    Jamen då har ju du funnit en väg i livet som gör dig lycklig, och så länge din pojkvän är med på noterna, så tycker jag faktiskt att ni ska fortsätta med det som passar erGlad

Tyvärr kan inte många leva det liv dom vill, pga dålig lön som inte räcker till spar, eller ensamstående med barn, sjuka.....inga arv eller tillgångar som mark eller skog, eller annat som går att leva av, utan är tvingade att jobba för att överleva....pengar styr landet, oavsett vad man tycker om det...

Men alla förtjänar att vara lyckliga, och om man blir det av jobb eller ej, är oviktigt egentligen.....så länge man inte utnyttjar andras hårda arbete för att kunna slappa........... 
Svar på tråden Jag vill inte jobba