Jag vill inte jobba
Yes, rubriken säger allt! just nu vill jag inte jobba, men de vill jag säkert om 10 år.
Jag bor just nu med min pojkvän i lägenhet, vi har precis gått ur gymnasiet och han håller på att söker jobb. Han vill jobba och tjäna pengar. Men inte jag, jag vill inte gå upp klockan 06:00 varje morgon och komma hem klockan 16:00 städa, laga mat, handla , gå och lägga mig sen fortsätta nästa dag likadant som gårdagen.
Jag klarar inte av tanken att 5 dagar i veckan kommer vara likadana... RESTEN AV LIVET!
Jag och min pojkvän hade klarat oss bra på hans lön, problemet är att folk runt om ser ner på de som inte jobbar ''lata bortskämda jävel'' Och det skiter jag i! Det är vad familj å släktingar ska tycka jag bryr mig om. Eller ska man behöva flytta skitlångt bort å ljuga om att man jobbar?
Jag är inte redo för att börja jobba NU , säkert när jag blir mer vuxen kommer jag vela jobba. så vf stressa med de nu?
Vad tycker ni, nån som känner samma? Är jag en lat flicka som inte vet hur verkligheten ser ut?
Och någon som vet arbeten där man bara jobbar ca 5 timmar varje dag? Eller mindre.