Anonym (pia) skrev 2013-08-06 11:29:05 följande:
Och vad tycker du TS har för alternativ, det är ju det tråden handlar om
Alla allternativ.., eller hon ska försöka hitta ett sätt att leva som gör att hon mår bra..
Jag tror det svåra för de flesta av oss, är att erkänna att vi inte trivs med tillvaron, vi är fostrade av både föräldrar, vänner å makthavare att alltid "göra vårt bästa" vilket oftast betyder att vi ska göra som alla andra, det politiskt å för vårt samhälle rätta, då oftast med avseende på hur makthavare vill att vi ska agera..
Å tänker vi lite på vad det betyder, så är det inte så konstigt att så många (allt fler) mår psykiskt dåligt.., Kraven blir allt högre å fler, därmed så blir det allt fler som inte kan leva upp till kraven..
Ur det uppstår det två grupper, vi som kan, vi drar till annat ställe, de som saknar möjlighet blir kvar å mår dåligt, utan nån vidare ljus framtid..
Med tanke på det, så hoppas jag TS å alla andra som känner som henne vågar lita på sig själva å
inte ge efter för trycket från vänner å samhälle.
Men exakt vad hon ska göra kan bara hon själv svara på.., det kan ju vara allt från att göra ingenting å trivas med det, till att.., ja va fan som helst..
Frågar du mig så hade jag aldrig kunnat ana hur mitt liv skulle te sig nu å vilka åsikter jag har idag, bara för 10-15 år sen..
Så jag tvingas väl tacka Alliansen å deras människofientliga politik, till att jag/vi har hittat vår plats på Jorden, där många lever på det sätt vi tycker passar oss.., just nu bör jag väl tillägga..