Inlägg från: Anonym (n) |Visa alla inlägg
  • Anonym (n)

Jag vill inte jobba

Ts, ja du är lat. Inget fel att vara lat. Jag är lika lat som du, men mycket smartare än dig.

Även jag hatar att jobba, därför har jag pluggat och jobbat hårt för att redan nu vid 30 årsålder blivit självförsörjande! Jag behöver aldrig jobba en enda dag till i hela mitt liv om jag inte vill samtidigt som jag lever i lyx, medans mina välinvesterade pengar jobbar åt mig och blir mer och mer :) Har även en man som älskar sitt jobb med bra lön, så vi lever som kungar :)

Jag gissar att du är runt 19 år. Du säger att du KANSKE vill jobba om 10 år. Men tror du verkligen nån vill anställa en 29 årig helt utan merit? Med din attityd är du dömd att vara ett socialfall.

• Anonym (n)
    Moolie skrev 2013-08-05 18:38:51 följande:
    Ta ett snack med din pojkvän och fråga om han vill att du ska vara hemmafru! :) Då får du gå upp och packa hans väska 5.30 istället för att gå upp 6.00 till ditt jobb! ;) Du får ställa dig och baka bröd för att det är godare och för att det förväntas av dig! ;) Dammsugaren ska fram varje dag tillsammans med dammvippan. Ditt hem ska vara spotless för att hålla honom nöjd! Han ger dig ändå HALVA hans lön (beror iofs på hur man ser på det) för att du ska sköta hemmet! :)

Tror du hellre åker till jobbet faktiskt! :)  
    Jag är hemmafru och jag sover hur länge och när jag vill. Städerska städar :) Orkar jag inte laga mat så beställer vi hem eller går ut och äter, eller han lagar :)
  • Anonym (n)
    Moolie skrev 2013-08-05 19:27:09 följande:
    Du låter som en värdelös hemmafru! :D HAHAHAHA! 
    Men lycklig :) min man med.
  • Anonym (n)
    Jesper f skrev 2013-08-05 21:25:54 följande:
    Om det är den ENDA livskvalitén du upptäckt under hela ditt liv, förstår jag ditt snurriga resonemang. Livet innehåller MÅNGA livskvalitéer. En av dom, är att få uppleva en nöjdhet över det man själv åstakommit genom - hör och häpna - ARBETE. Sen hur den formen ser ut, kan vara oerhört olika. Men att människan känner en förnöjsamhet över att arbeta - det kan inte ens ifrågasättas. Det finns inte en enda studie där man i majoritet kunnat konstatera att människor skulle må bättre av att INTE arbeta. Tvärtom, finns det gott om dom där man vet att människor som inte har sysselsättning till sist BLIR sjuka. Därför det är allvarligt med långdragen arbetslöshet på individnivå.
    Arbete för mig kan t.ex. vara att jobba i trädgården, renovera huset, mina hobby. Genom dem får jag så mycket mer tillfredsställelse än ett vanligt jobb. Jag mådde skit när jag jobbade, gav mig inget.
Svar på tråden Jag vill inte jobba